بازارهای مالی باید باهم تعامل داشته باشند

رییس بیمه مرکزی می‌گوید که در طی 7 ماهه ابتدایی سال 1397 ضریب نفوذ بیمه به 15 درصد رسیده است. او همچنین تاکید کرد که بورس بانک و بیمه باید باهم تعامل داشته باشند و کمیته ثبات بازارهای مالی در این راستا ایجاد شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی امیری در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس 2018) در منطقه آزاد کیش، گفت: معمولا بازارهای مالی از جمله بیمه سطح کارآمدی نظام تامین مالی را در کشور رقم می‌زنند به عبارتی رشد اقتصادی مستلزم فعالیت بانکداری، بورس و بیمه‌گری است.
وی افزود: تصمیم‌گیری‌ها بر دیگر ارکان لازم است. اگر وضعیت یک بخش خوب و وضعیت بخش دیگر خوب نباشد، درست نیست. فضای تعامل باید بین بانک، بورس و بیمه بیشتر باشد. صنعت بیمه از طرق مختلف از جمله خرید اوراق از بازار سرمایه منابع ایجاد می‌کند.
رییس بیمه مرکزی افزود: ما در کشور 32 شرکت بیمه داریم که بجز بیمه ایران و سه‌تای دیگر همه خصوصی هستند. باید اقداماتی انجام دهیم که آن سه شرکت از شرکت‌های سهام عدالتی خارج شوند.
وی ادامه داد: سرمایه در این چند سال رشد خوبی داشته است ولی باید رشد بیمه بیشتر شود. در کشورهای مختلف حدود 50 درصد مردم در "بیمه زندگی" سرمایه‌گذاری کرده‌اند در حالی که این آمار در ایران 16 درصد است.
سلیمانی امیری ادامه داد: ما می‌خواهیم ضریب نفوذ بیمه را طریق بیمه‌های غیر اختیاری افزایش دهیم. در 7 ماهه ابتدایی سال 1397 موفق شدیم ضریب نفوذ بیمه از 9 درصد به 15 درصد برسد. ما نیاز داریم که ریسک‌هایی را که به واسطه تحریم ها به داخل برگشته، از کشور خارج کنیم. هم در بحث ارز مجازی و هم در بخش بیمه‌ای می‌توانیم فعالیت داشته باشیم. وقتی ما از طریق بلاک‌چین وارد شویم ضعف کمتری را تحمل خواهیم کرد.
وی گفت: ما به یک کمیته ثبات مالی نیاز داریم. ما آمادگی تاسیس شرکت بیمه مشترک با بیمه‌های خارجی را داریم. علاوه‌بر این، باید فعالیت‌هایی را در جهت تدوین مقررات و نحوه فعالیت استارت‌آپ‌ها انجام دهیم. پیشنهاد می‌کنم که برای سال‌های بعدی نمایشگاه بورس درباره محور خاصی باشد و در آن محور خروجی داشته باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.