دولت باید خود را از صحنه اقتصاد کنار بکشد

رییس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید، دولت باید هرچه زودتر از تصدی‌گری در صنایع مختلف دست بردارد و شرایط را برای خصوصی‌سازی واقعی آماده‌تر کند. او تاکید می‌کند که دولت باید صرفا نظارت‌کننده باشد و بخش خصوصی اقتصاد را بچرخاند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، میرعلی‌اشرف عبدالله‌ پوری حسینی در نمایشگاه کیش اینوکس 2018 در منطقه آزاد کیش، گفت: سازمان خصوصی‌سازی اعتقاد دارد که رشد اقتصادی کشور الزاماتی دارد از جمله این‌که باید دولت خود را از صحنه اقتصاد کشور کنار بکشد چرا که تا زمانی‌که دولت داخل بازی است کسی از آن مسابقه لذت نمی‌برد.
وی افزود: رقابت بخش خصوصی با دولت معنی ندارد. ما به خصوصی‌سازی به این‌که چقدر واگذار شد، نگاه نمی‌کنیم. ما بیش از 700 بنگاه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم ولی این افتخار ما نیست دولت در بخش‌های مختلف تصدی‌گری می‌کند. دولت پمپ بنزین را مدیریت می‌کند، آلومینیوم تولید می‌کند، آبزی‌پروری می‌کند، حتی کشت گوجه فرنگی را دولت انجام می‌دهد. این موضوع که دولت در همه‌جا تصدی‌گری کند، اصلا صحیح نیست.
رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: بخش خصوصی باید دولت را با احترام کنار بزند. سازمان خصوصی‌سازی بابت خصوصی‌سازی مورد اتهامات زیادی قرار گرفته است. کار ما پر از دادگاه و دادگاه رفتن است. وقتی یک سازمانی این‌چنین شجاعانه برای کنار زدن دولت جلو بیاید، باید از آن حمایت کرد. من گله می‌کنم از اتاق‌های بازرگانی. چرا در مزایده‌های ما شرکت نمی‌کنند؟ چرا وقتی ما در آماج اتهام‌ها قرار داریم، کسی کمک نمی‌کند؟
وی با اشاره به اقداماتی که درباره توزیع سود سهام عدالت شد، گفت: ما با 49 میلیون نفر تماس اینترنتی برقرار کردیم و توانستیم سود سهام عدالت را بدهیم. ما هزاران تراکنش را انجام دادیم که رکورد بی‌نظیری بود. ما به ایرانی می‌اندیشیم که اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد و دولت نظارت کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.