توزیع روزانه ۸ هزار مترمکعب آب در مرزهای کشور با عراق

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: روزانه هشت هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در مرزهای سه‌گانه کشور ما با عراق تهیه و توزیع می‌شود.

به گزارش فرینا، جواد خادمی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده وزارت نیرو در سال‌های گذشته در مرزهای خروجی جمهوری اسلامی در دو بخش قابل‌بیان است.

وی گفت: بخش نخست شامل ارائه خدمات پایدار و مداوم در قالب خط انتقال آب به مرزهای خروجی شلمچه و چذابه، روشنایی تمامی پارکینگ‌ها و مواکب مستقر است و دیگری خدمات خاص اربعین است که  در مرزهای شلمچه و چذابه و مهران ارائه می‌شود.

خادمی با اشاره به استقرار حدود ۸۵ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار از سراسر شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در شلمچه و چذابه، عنوان کرد: در مرزهای سه‌گانه حدود ۴۰۰ نفر از همکارانمان به زائران  خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به تأمین و توزیع روزانه هشت هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در مرزهای سه‌گانه اظهار کرد: از این میزان آب، چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شلمچه، هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در چذابه و دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب در مهران تأمین و توزیع می‌شود.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین از استقرار حدود ۳۵ دستگاه تانکر آب‌رسان سیار در مرز مهران خبر داد و تصریح کرد: این کار به‌طور روزانه انجام می‌شود. تاکنون همکاران ما در اداره آب منطقه‌ای کشور حدود ۵ میلیون بطری آب را در میان زائران اربعین در مرزهای سه‌گانه توزیع کرده‌اند.

خادمی گفت: در مرزهای سه‌گانه شلمچه، چذابه و مهران سه دستگاه بسته‌بندی آب جرعه‌ای مستقر کرده‌ایم که درمجموع دستگاه‌ها به‌طور روزانه ۱۵۰ هزار لیوان ۲۵۰ سی. سی آب تولید می‌کنند.

وی همچنین از احداث ۱۵۰ چشمه حمام در مرزهای سه‌گانه خبر داد و افزود: در عراق نیز بر اساس تقسیم‌کاری که میان قرارگاه اربعین وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب انجام‌شده، خدمات قابل‌ملاحظه‌ای به زائران در شهرهای کربلا، نجف اشرف، سامرا و کاظمین توسط شرکت آب و فاضلاب تهران ارائه می‌شود،

جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عنوان کرد: کار تأمین و توزیع آب بسته‌بندی توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در شهر کاظمین و در نجف اشرف، سامرا و کاظمین توسط شرکت آب و فاضلاب استان تهران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات آب‌رسانی و حمام و توزیع پنج میلیون بطری آب‌معدنی در عراق اظهار کرد: خط غدیر آب شهرهای آبادان، خرمشهر و مرز چذابه را پوشش می‌دهد. مشکل پائین بودن دبی آب در چذابه پائین تر است اما آن آبی که ما برای زائران تأمین می‌کنیم از شوش است که آبی بسیار باکیفیت است، در زمان حاضر این خط پس از اتمام شستشو وارد مدار و آماده بهره‌برداری می‌شود و خوشبختانه در تأمین آب موردنیاز برای زائران هیچ مشکلی نداریم.

‌جانشین قرارگاه اربعین شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همکاران ما در اهواز به دلیل طراحی و جانمایی از پیش انجام‌شده، شبکه فاضلاب چذابه را بااعتبار حدود ۳ میلیارد تومان راه‌اندازی کردند، همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان همچنین شبکه آب‌رسانی به مواکب را با صرف حدود ۲٫۵ میلیارد تومان به انجام رساندند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.