رئیس ستاد اربعین وزارت کشور:

۲۴درصد زائران از مرز شلمچه به عراق رفتند

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: درمجموع ۶۲درصد زائران از مرز مهران، ۲۴درصد از مرز شلمچه، ۱۳درصد از مرز چذابه و ۲درصد از طریق مرز هوایی وارد خاک عراق شدند.

به گزارش فرینا، حسین ذوالفقاری در حاشیه بازدید از مرز شلمچه، افزود: راه‌های ممکن برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) به عراق سه مرز شلمچه، چذابه، مهران و همچنین مرز هوایی است. درمجموع تاکنون ۶۲ درصد زائران از مرز مهران، ۲۴ درصد از مرز شلمچه، ۱۳ درصد از مرز چذابه و ۲ درصد از طریق مرز هوایی وارد خاک عراق شدند.

ذالفقاری بابیان اینکه زیرساخت مرزهای خوزستان آماده‌تر است، گفت: امکانات بیشتری در مرزهای خوزستان وجود دارد و بهتر است زائران این مرز را برای تردد به عراق انتخاب کنند تا ازدحام کمتری در مرز مهران داشته باشیم.

وی افزود: تا امروز حدود یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در سامانه سماح (سامانه اینترنتی سازمان حج و زیارت) ثبت‌نام کردند که از این تعداد بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار ویزا صادرشده است.

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا آخر امروز تعداد زائرانی که از مرزها عبور می‌کنند به بیش از یک‌میلیون نفر برسد که این عدد غیر از زائرانی است که از خارج کشور وارد می‌شوند.

ذوالفقاری افزود: امسال به‌جای صدور ویزا در ۱۶ نقطه، در ۲۵ نقطه صدور ویزا داریم و دراین‌باره مشکلی وجود ندارد هرچند در برخی شرکت‌ها معطلی داریم که اعلام کردیم این مشکل حل شود.

وی گفت: آن دسته از افرادی که گذرنامه گرفتند درخواست صدور ویزا را نیز اعلام کردند که به همین دلیل یک دفتر کنار اداره گذرنامه ناجا ایجاد کردیم و صدور ویزا به‌صورت به‌روز انجام می‌شود.

رئیس ستاد اربعین وزارت کشور بیان کرد: بانک مرکزی به‌منظور کاهش هزینه‌های زائران با ما همکاری کرد و ارز دولتی به زائران تخصیص داد.

ذالفقاری با ابراز اینکه زیرساخت‌ها برای تعداد زائری که درخواست ارز دارند آماده نشده بود و در ستاد اربعین نیز این موضوع بررسی نشده بود، افزود: بانک مرکزی و بانک ملی مکلف شدند تا حد امکان باجه‌های پرداخت ارز را در عراق افزایش دهند که لازمه آن همکاری طرف عراقی بود و امروز صبح ۲۰ نفر از نیروهای بانک ملی را از مرز عبور دادیم تا در آنجا ارائه خدمت کنند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.