ترمینال گالری سلام با 10 اثر هنری فاخر به استقبال مسافران می رود

80 درصد پروژه ساخت آثار هنری ترمینال - گالری سلام به اتمام رسیده و تا پایان آبان ماه این آثار فاخر و طراز اول در ترمینال نصب خواهند شد.

به گزارش فرینا، مدیر پروژه ترمینال ـ گالری سلام از اجرای 10 اثر هنری فاخر در ترمینال سلام خبر داد و گفت: 12 ترمینال ـ گالری در جهان وجود دارند که برخی از آنها به شکل موزه هستند و ما سعی کردیم در ترمینال سلام با بهره گیری از این ایده و زمینه هنری، فرهنگ و هنر ایران را برای مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی نمایش دهیم.
فرزاد همدانچی افزود: در مرحه اول 30 اثر از هنرمندان طراز اول کشور برای ترمینال - گالری سلام انتخاب شد که در نهایت با گزینش جمعی از متخصصان معماری و هنر به ریاست دکتر ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی 10 اثر برتر در زمینه های مختلف و با مفاهیم والای معنوی و عرفانی برگزیده شدند.
همدانچی با بیان اینکه 80 درصد پروژه ساخت آثار هنری در ترمینال ـ گالری سلام انجام شده است، گفت: تا پایان آبان ماه ساخت همه این آثار به پایان می رسد و در ترمینال نصب و تعبیه خواهند شد.
مدیر پروژه ترمینال ـ گالری سلام خاطرنشان کرد: این آثار از لحاظ قیمت گذاری در طراز بسیار بالایی قرار دارند و ما محدودیت بودجه داشتیم اما سعی کردیم آثاری را انتخاب کنیم که از لحاظ مفهوم و شکل اجرا، خاص و متنوع باشند و فقط محدود به تابلوهای نقاشی نباشیم.
وی با بیان اینکه فضای عمومی اکثر ترمینال های جهان دارای سبک صنعتی و خشن است، گفت: در ترمینال ـ گالری سلام تلاش شد تا مردم و مسافران فضایی گرم و دلنشین را تجربه کنند و در سالن ترانزیت این مجموعه نیز محلی به عنوان نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری در نظر گرفته شده تا مسافران بتوانند آثار موردپسند خود را خریداری کنند.
گفتنی است؛ آثار هنری برگزیده شده برای ترمینال ـ گالری سلام با عناوینی چون "مجلس مرغان"، "سلام در زبان ها"، "هفت وادی معرفت"، "کوچ و سلام"، "پرواز هدهد"، "خاطره پرواز"، "سفرنامه"، "مرغان بسم الله" و ... در اشکال متنوع و متفاوت با بهره گیری از تابلو چوب، مجسمه چوبی و آینه شکسته، خط نقاشی، عکس، حجم آلومینیوم، گوی های متحرک، نئون و ... طراحی و اجرا شده‌اند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.