تردد ۷۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه 

معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری گفت: در مرز مهران به‌عنوان پرتراکم‌ترین مرز حدود یک‌ میلیون ۳۷ هزار ۱۸۲ نفر و پس‌ از آن شلمچه با نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر و چذابه ۳۰۵ هزار نفر تردد انجام شده است.

به گزارش فرینا، داریوش امانی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه افزود: سازمان راهداری به‌واسطه مسئولیتی که در ستاد اربعین کشور دارد و به‌عنوان رئیس کمیته حمل‌ و نقل و سوخت انتخاب‌ شد و هر سال برنامه‌های زیادی را برای این حماسه بزرگ تدارک می‌بیند.

امانی با اشاره به زیرساخت‌ها و تدارکات لازم برای رفت‌ و برگشت زائران گفت: تاکنون حدود ۲۱ هزار ۹۸۱ سرویس انجام‌ شده که در آن حدود ۶۰۳ هزار زائر اربعین جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: هر ساله رفتن زائران به زیارت به‌صورت آهسته صورت می‌گیرد اما بازگشت آن‌ها ظرف ۴۸ یا ۷۲ ساعت انجام می‌شود که باید برای این کار همه امکانات خود را بسیج کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازها باشیم.

معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری عنوان کرد: از قبل پیش‌بینی‌های لازم انجام‌ شده و از زائران تقاضا داشتیم تا به دلیل وجود ترافیک موجود در مرز مهران، مرز شلمچه و چذابه را انتخاب کنند.

امانی افزود: ممکن است مرز مهران به مقصد برخی زائران نزدیک‌تر باشد اما زمانی که فرد در ترافیک می‌گذراند از زمانی که برای گذر از مرز شلمچه می‌گذراند ممکن است بیشتر باشد.

وی عنوان کرد:  با توجه به سهولت کار و اقداماتی که در این مورد انجام‌ شده است و زیرساخت‌هایی که استان خوزستان دارد زائران از مرزهای چذابه و شلمچه با سهولت بیشتری به مقصد خود می‌رسند.

معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری بابیان اینکه در حال حاضر نیز از زائران می‌خواهیم که مسیر خود را از شلمچه و چذابه انتخاب کنند تا بتوانیم خدمات بهتری به آنان ارائه دهیم، افزود: تاکنون ۲ میلیون ۳۶۲ هزار ۶۵۱ تردد در مرزهای سه‌گانه داشته‌ایم.

امانی گفت: در مرز مهران به‌عنوان پرتراکم‌ترین مرز حدود یک‌ میلیون ۳۷ هزار ۱۸۲ نفر و پس‌ از آن  شلمچه با نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر و چذابه ۳۰۵ هزار نفر تردد وجود داشته که این آمار ورود و خروج بوده است.

وی با بیان اینکه بهتر است زائران برای جابه‌جایی از ناوگان عمومی استفاده کنند عنوان کرد: ۴۵ درصد جابه‌جایی‌ها توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی صورت پذیرفته و در حال حاضر بیش از ظرفیت زائران در دو مرز شلمچه و چذابه وسایل نقلیه عمومی وجود دارد.

معاون حمل‌ و نقل سازمان راهداری با اشاره به نرخ کریه‌ها بیان کرد: نرخ‌ها نیز مثل سال گذشته است و از آنجایی‌ که خودروها یک مسیر را خالی طی می‌کنند نرخ مشخصی برای آنان دیده‌ شده است و افزایش نرخ نداشته‌ایم.

امانی عنوان کرد: همکاران ما در پایانه‌های مرزی حضور دارند و بر اساس گزارش‌هایی که وصول می‌شود با متخلفان برخورد می‌کنند و از زائران تقاضا داریم چنان چه تخلفی مشاهده کردند به سازمان حمل‌ و نقل اعلام کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.