انصاری لاری با توجه به وضع تحریم‌های تازه آمریکا پیشنهاد داد؛

تبدیل جزیره کیش به پل ارتباطی با اقتصاد جهانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آستانه وضع تحریم‌های تازه از سوی دولت ترامپ پیشنهاد داد کیش به راهرویی برای ایجاد تبادلات بین‌المللی و پل ارتباطی با اقتصاد جهانی بدل شود.

به گزارش فرینا، محمد ابراهیم انصاری لاری گفت: اگر وظیفه اصلی مناطق آزاد کشور را ایجاد پل ارتباطی میان اقتصاد ملی و بین‌ الملل در نظر بگیریم و اگر بپذیریم که  استفاده از این پل ارتباطی به نفع اقتصاد ملی است باید بدانیم که این وظیفه برای مناطق آزاد به خوبی محقق نشده است؛ شاید به همین بهانه بسیاری از رویدادهای سوء اقتصادی کشور را به نا حق به مناطق آزاد نسبت می‌دهند و بسیاری از کار کردهای مثبت مناطق آزاد را متاسفانه بعضی از محافل نا‌دیده می‌گیرند.

انصاری لاری افزود: با توجه به راهبردهای ریاست جمهور و شورایعالی مناطق آزاد و به‌ خصوص جناب آقای دکتر بانک مشاور رییس جمهور و مشاور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد، ما برای کیش یک وظیفه مشخصی را تعریف کرده‌ایم و انتظارمان این هست که همه بخش‎های کشور به‌خصوص بخش اقتصادی به ما برای تحقق این وظیفه کمک کنند.

دریچه‌ای به دنیای بین‌الملل

وی گفت: ما می خواهیم کیش دریچه‌ای برای ارتباط ایران با دنیای بین‌ الملل باشد؛ نقشی که کیش در پدیده جهانی شدن به خوبی می‌تواند ایفا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: به زودی ارتباط کشور بزرگ ما، با دنیا به یک ارتباط متعارف، منطقی و عادی تبدیل می‌شود. در این وضعیت باید آموزش‌های مختلف را در کشور داشته باشیم. هنگامی که دنیا جمهوری اسلامی ایران را با همه مشخصاتش و پایبندی به همه اصولش می پذیرد و ما در پهنه بین‌ الملل جایگاه خودمان را به درستی پیدا می‌کنیم، باید به همه آداب و مناسک بین المللی آشنایی داشته باشیم.

کیش و انتقال تجربه‌ای بزرگ به کشور

انصاری لاری گفت: لازم است در گوشه‌ای از این کشور، مناسبات‌ ما کاملاً بین المللی شده و جهانی باشد؛ در گوشه‌ای از این کشور باید تمرین کنیم و یاد گرفته باشیم که چگونه با دنیا برای ارتباط در حوزه های مختلف وارد تعامل بشویم؛ تعاملی که به نفع اقتصاد ملی ما و به نفع مصالح و منافع ملی باشد. به عبارتی بهترین جایی که می‌تواند این تمرین را با کمترین هزینه و بیشترین فایده انجام بدهد، جزیره کیش است. کیش می‌تواند محل تمرین حرکتی بزرگ باشد و تجربه گرانی را به کشور منتقل کند؛ اگر در اثر این تعامل همه‌جانبه با محیط بین‌ الملل در سطح جهانی آسیبی وارد شد، آسیب محدود است و اگر تجربه درخشانی داشتیم آن را می‌شود به همه کشور تعمیم داد‌.

ماموریتی برای جزیره مرجانی

وی افزود: معتقدم و عهد می‌بندم که هیچ عارضه‌ای نه برای یک متر از جزیره کیش، نه برای فرهنگ کیش و نه برای اقتصاد کیش و نه برای مردم کیش در این تعامل رخ نخواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مجموعه سیاستگذاران کشور خواست تا ماموریت ایجاد ارتباط و تمرین تبادل با فضای جهانی به کیش واگذار شود.

انصاری لاری اضافه کرد: ما نمی‌توانیم اقدامات بین‌المللی و مناسبات‌ جهانی را نا دیده بگیریم و از آن‌ها دوری بکنیم؛ باید مواجهه‌ای علمی و منطقی داشته باشیم و نتیجه این مواجه منطقی و علمی را به کل کشور تعمیم بدهیم؛ انتظار ما این است که کیش برای مناسباتی در سطح جهانی آزاد گذاشته شود. اجازه بدهید این تجربه در کیش شکل گرفته و مورد استفاده قرار بگیرد.

وی هشداد داد: اگر زمینه این تمرین فراهم نشود، زمانی که وارد فضای بین‌الملل شدیم مسائل زیادی وجود خواهد داشت که آنها را یاد نگرفته ایم که این موضوع آسیب‌زا خواهد بود. در آن شرایط ممکن است مسائل اصلی‌مان را با دنیا حل کرده باشیم اما درباره مسائل پیش پا افتاده هنوز در پیچ و خم اولیه باشیم.

الگویی برای ارتقای کیفیت زندگی ایرانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کیش می‌تواند الگویی در ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان باشد افزود: جزیره مرجانی کیش می‌تواند یک جزیره سبز، یک جزیره سالم، یک جزیره آرام، یک جزیره امن، برای سر مشق شدن در ارتقای کیفیت زندگی مادی و معنوی باشد. ما این آمادگی را داریم و امید ما این است که ان شالله بتوانیم با کمک همه بخش‌های کشور این آرزو را محقق بکنیم و یک ایران کوچک که مورد انتظار و در خور شان ملت بزرگ ایران است اینجا داشته باشیم؛ بتوانیم به دولت و ملت کمک کنیم که همه این استاندارد‌‎ها را به کل کشور تعمیم دهیم.

از ترمینال جدید تا جزیره مصنوعی

انصاری لاری در ادامه  با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دوره یک ساله مدیرعاملی و چشم‌انداز آینده کیش طی دوره باقی مانده از مسئولیت گفت: ترمینال جدید فرودگاهی با ظرفیت جا به جایی 6 میلیون مسافر در سال، ظرف 9 ماه آینده با پیشرفته‌ترین و مدرترین تجهیزات و زیباترین و جذاب‌ترین طرحی ان شالله به بهره برداری می‌رسد. از سوی دیگر باند جدید فرودگاه کیش همراه با سیستم جدید آی ال اس به بهره برداری رسیده و پایانه بندری ما که سکوی آن افتتاح شده است در ظرف دو سال آینده لایروبی و هم با مدرن‌ترین تجهیزات بندری آماده بهره برداری می شود؛ همراه با آن پروژه یک جزیره مصنوعی و یک کیش کوچکتر که اقدامی منحصر به فرد آبی و خاکی در کشور است ان شالله محقق می‌شود.

ارتقای طرفیت‌های گردشگری

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های اقامتی جزیره، شامل ظرفیت‌های پذیرایی و امکانات گردشگری، تفریحی و ورزشی در حال ارتقا پیدا کردن است، افزود: طی شش ماهه دوم سال گذشته سه هتل در جزیره کیش به بهره برداری رسید و سه هتل دیگر هم  تا پایان سال به مجموع ظرفیت‌های اقامتی اضافه می‌شود. وی از کلید خوردن سه پروژه با حجم بالای سه هزار میلیارد تومان ظرف یکی دو ماهه آینده در کیش خبر داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این‌که زیر ساخت‌های اینترنتی جزیره به سرعت در حال ارتقا است گفت: به زودی جزیره کیش شاهد وای فای رایگان شده و هر گردشگری وارد جزیره بشود می‌تواند از امکانات اینترنتی به صورت رایگان بهره‌مند شود.

انصاری لاری افزود: سیم‌کارت تله کیش که یکی  از قدیمی‌ترین شبکه‌های تلفن همراه کشور است از 3جی به 4جی ارتقا پیدا کرده است و به زودی اینترنتی ارزان‎تر از اینترنت کشور در جزیره کیش عرضه می‌شود؛ از سوی دیگر کارت کیشوندی که یک کارت ساده شناسایی بود امروز به «کیش‌کارت» تبدیل شده است.  این کارت غنی‌سازی شده و در واقع هم کیف پول، هم کارت بهداشت و درمان و هم کارت شناسایی شهروندان کیش است؛ شهروندان با این کارت می توانند از تخفیف خرید با امکانات ویژه بهره‌مند شوند.

 وی گفت: با تدوین ضوابط جدید کار، اقامت و ... در چهار چوب قوانین موضوعه کشور، روند اقامت و زندگی در جزیره کیش تغییر می‌کند؛ تا آرامش، امنیت، سلامت، زیبایی، محیط زیست و همه استاندارد هایی که در جزیره کیش به شکل ویژه وجود دارد و حاصل زحمات مدیرانی در طول سالیانه گذشته است محفوظ مانده، تثبیت شده و ارتقا پیدا کند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.