ایران در تولید گاز از میدان پارس جنوبی با قطر برابر شد

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر تسریع تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی گفت: با تدابیر وزیر نفت، ایران در تولید گاز از میدان پارس جنوبی با قطر برابرشده است.

به گزارش فرینا، سید پیروز موسوی در جمع کارکنان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه با بیان اینکه پارس جنوبی از مناطق بسیار حساس، مهم، قطب انرژی و اقتصادی کشور است افزود: مدیریت این مجموعه بزرگ تدابیر ویژه‌ای می‌طلبد تا بتوانیم زمینه‌های استمرار تولید در منطقه را فراهم کنیم.
موسوی با اشاره به نقش مهم و جایگاه منطقه پارس جنوبی در اقتصاد کشور گفت: وجود صنایع بزرگ پتروشیمی و گازی موجود در منطقه با درآمد بسیار بالا و همچنین گاز رسانی به صنایع و منازل مردم در سرمای زمستان نشان می‌دهد که ثانیه‌ها نیز برای فعالیت در این منطقه حساس و حیاتی است و همه ما در این منطقه امانت 80 میلیون ایرانی را به دوش می‌کشیم.
وی، رسالت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را پشتیبانی از تداوم فعالیت‌های پارس جنوبی دانست و افزود: حمایت از برنامه‌های توسعه‌ای، نگهداری و بهره برداری از سرمایه‌های عظیم کشور و مسئولیت اجتماعی سه موضوع مهم در منطقه است که با جدیت دنبال می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تسریع اجرای فازهای پارس جنوبی گفت: خوشبختانه طی سالهای گذشته فازها یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسید دیگر فازهای باقی مانده نیز با سرعت خوبی در حال تکمیل هستند.
موسوی با اشاره به افزایش تولید گاز از میدان گازی پارس جنوبی افزود: با تدابیر وزیر نفت هم اکنون در ظرفیت تولید گاز از میدان پارس جنوبی با قطر برابر شده‌ایم و این امر جز با تلاش کارکنان صنعت نفت و حمایت مردم مناطق پیرامونی میسر نبوده است.
وی با بیان اینکه سرمایه عظیم موجود در منطقه پارس جنوبی متعلق به همه کشور است تصریح کرد: صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی در پارس جنوبی متعلق به کشور و مردم است و ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از همه کسانی که در زمینه نگهداری و بهره برداری فعالیت می‌کنند پشتیبانی و حمایت می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر نقش سازمان منطقه ویژه پارس در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی گفت: مردم مناطق پیرامونی همواره میزبانان خوبی برای صنعت نفت بوده‌اند و اگر در منطقه موفقیت‌هایی حاصل شده به سبب حمایت مردم این مناطق از صنعت نفت بوده است.
موسوی با تاکید بر توجه به اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به مناطق پیرامونی گفت: همه باید تلاش کنیم مشکلات و کمبودهای که در حوزه پیرامونی وجود دارد بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در پارس جنوبی برطرف کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.