پاکسازی روستای تُم سنتی بخش مرکزی جزیره قشم در ادامه طرح"جزیره سبز، روستای پاک"

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روستای تُم سنتی بخش مرکزی جزیره قشم در ادامه طرح "جزیره سبز، روستای پاک" با هدف ارتقای سطح سلامت مردم، پاکسازی شد.

به گزارش فرینا، تورج امانی اعلام کرد: نیروهای مدیریت امور شهری و روستایی با همیاری دهیاری روستای تُم سنتی، علاوه بر پاکسازی این روستا، دوره های مختلف آموزشی را هم به خانواده ها ارائه کردند.
امانی افزود: جمع آوری زباله و نخاله ها از اطراف راه های منتهی به این روستا، پاکسازی زباله های نخلستان مسجد، خاکریزی به ارتفاع یک متر و نیم با هدف همسطح کردن کف نخلستان با کوچه و کود دهی درختان نخلستان بخشی از اقدامات انجام شده در روستای تُم سنتی است.
به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم، پاکسازی خور جاده این روستا از خار و خاشاک و کُنده های درخت، نصب سطل های 220 لیتری زباله در اماکن عمومی و نصب بنر با هدف ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت هم از دیگر اقدامات انجام شده در این روستا است.
وی با اعلام اینکه طرح "جزیره سبز، روستای پاک" در قشم با برگزاری دوره های مختلف آموزشی همراه است، افزود: همزمان با عملیات پاکسازی این روستا، دوره چگونگی استفاده صحیح از سطل های زباله و تفکیک زباله های تر و خُشک با هدف جلوگیری از بوی بَد و تجمیع حشرات هم به خانواده ها آموزش داده شد.
امانی یادآور شد: چندین عنوان کتاب آموزشی ویژه کودک و نوجوان و سی دی های داستان های کوتاه نیز با هدف ارتقای سطح پرورش خلاقیت کودکان در اختیار مهد کودک و مُدرس قرآن روستای تُم سنتی گذاشته شد.
وی گفت: تعدادی جزوه آموزشی به صورت یک دفترچه در اختیار مُدرس قرآن گذاشته شد تا در کلاس های آموزشی بانوان و براساس مشکلات روستا به زبان و درک محلی به آنان ارائه شود.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر کمک دهیاری روستایی تُم سنتی در عملیات پاکسازی این روستا با آوردن ماشین باب کَت، گفت: تعدای دفترچه راهنما و آموزش مدیریت پسماند هم با هدف کمک به ارتقای سطح سلامت مردم در اختیار دهیاری این روستا گذاشته شد.
شایان ذکر است؛ روستای تُم سنتی با 287 نفر جمعیت به عنوان یک روستای کوچک در بخش مرکزی جزیره، در مجاورت روستاهای کوشه و توریان واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.