گردشگری به شناسه اصلی توسعه جزیره قشم تبدیل شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از بدل شدن گردشگری به شناسه اصلی این جزیره به عنوان اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در راستای شناساندن ارزش های جمعی حوزه گردشگری قشم نام برد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا مومنی در آئین اعطای درجه به ۲۶ هتل قشم در سالن‌ مرکز بین المللی رشد، اعلام کرد: استاندارد سازی اماکن اقامتی قشم برای نخستین‌ بار در کشورمان براساس ويرايش ۲۰۱۶ کشور فرانسه ارزیابی شده است.

مومنی افزود: ارتقای سطح کیفی خدمات اماکن‌ اقامتی قشم و همسان سازی آن با استانداردهای روز جهانی هدف اصلی ما در این منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیت های فراوان تاریخی و طبیعی حوزه گردشگری در قشم، اظهار کرد: وجود هتل های منطبق با استاندارد های ملی و بین المللی نقش مهمی در جذب و ماندگاری گردشگران دارد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم برای درجه بندی اماکن اقامتی تلاش گسترده و ارزشمند و در عین حال تاثیرگذاری انجام داده است.

مومنی تصریح کرد: اگر از ابتدای ساخت مراکز اقامتی در قشم بر رعایت استانداردها تاکید شده بود، راه دشواری که اینک پیموده ایم را خیلی پیشتر طی کرده بودیم و امروز ضریب اشغال این اماکن در حد بسیار مطلوب تری بود اما همین حالا هم به روزهای بهتر و ارزشمندتر گردشگری قشم بسیار امیدواریم.

او گفت: با ارتقای سطح کیفی خدمات در اماکن اقامتی استاندارد و معرفی این ظرفیت ها در نمایشگاه های بین المللی می توان شمار بیشتری توریست از نقاط مختلف جهان را به این جزیره جذب کرد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، خوشبختانه با اقدامات انجام شده طی سه سال گذشته شاهد تغییر  نگاه مسافران جزیره از خرید ارزان به بازدید از ظرفیت های کم‌نظیر گردشگری و افزایش زمان‌ ماندگاری آنان در این‌ جزیره بوده ایم.

مومنی با تاکید بر اهمیت ایجاد تفریحات متنوع گردشگری در قشم، گفت: افزایش تفریحات، تکمیل و توسعه زنجیره ارزش های گردشگری و ارزان سازی سفرها به قشم از سیاست هایی است که با همکاری فعالان اقتصادی بویژه در حوزه گردشگری باید به آن برسیم. 

وی کسب نشان درجه یک تا چهار و همچنین دو نشان هتل بوتیک به ۲۶ واحد اقامتی قشم را نشانه موفقیتی بزرگ در حوزه گردشگری این منطقه برشمرد و از صاحبان این اماکن خواست برای ارتقای ستاره های خود بیش از پیش تلاش کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین گفت: راه اندازی خط هوایی مسقط و دوحه به قشم هم در دستور کار قرار دارد و از هفته آینده خط کشتیرانی خصب به قشم دوباره فعال خواهد شد.

بنا به این گزارش، قرار است هتل آپارتمان های قشم نیز از هفته آینده براساس ارزیابی ارزیابان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درجه بندی شوند.

هم اینک در قشم ۴۶ هتل با یکهزار و ۶۹۵ اتاق و پنج هزار و ۵۴۷ تخت، ۱۸ هتل آپارتمان با ۲۵۶ اتاق و ۹۴۲ تخت، ۱۶ مهمانپذیر با ۱۷۱ اتاق و ۶۱۹ تخت و سه پانسیون با ۱۹ اتاق و ۵۶ تخت به گردشگران خدمات‌ می دهند.

جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.