بنادرچابهار و گوادر را خواهرخوانده و مکمل می دانیم

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان بنادر چابهار و گوادر را خواهرخوانده و مکمل یکدیگر در موضوع تجارت و اقتصاد اعلام کرد.

به گزارش فرینا، در بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه پاکستان، «محمد فیصل» در نشست خبری هفتگی خود با رسانه ها در پاسخ به پرسشی در موضوع معافیت بندر چابهار از تحریم های آمریکا گفت که جمهوری اسلامی ایران خود، خواستار گسترش مناسبات و همکاری دو بندر تجاری چابهار و گوادر به عنوان دو خواهر خوانده و مکمل، در بالاترین سطوح است.
فیصل اضافه کرد:پاکستان امیدوار است که سطح همکاری با ایران را در تمامی زمینه ها و در راستای تحقق منافع مشترک، تقویت کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه، از روابط برادرانه و نزدیک برخوردار بوده و تاریخ و فرهنگ مشترک دارند.
به گزارش ایرنا وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه هفته جاری تحریم های جدید واشنگتن بر ضد ایران را مشمول یک استثنای دیگر کرد.
به گفته یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، مایک پمپئو عملیات مربوط به توسعه بندر چابهار را از حیطه تحریم های جدید واشنگتن مستثنی کرد.
بر اساس این گزارش، ساخت خط آهن بندر چابهار که مورد استفاده کشور افغانستان قرار خواهد گرفت از جمله دیگر موارد استثنا در دور دوم تحریم های آمریکا عنوان شده است.
طرح توسعه بندر چابهار با افتتاح فاز نخست طرح توسعه بندر و اسکله شهید بهشتی با حضور حسن روحانی و مقام‌های عالیرتبه هند و افغانستان در آذرماه سال ۹۶، در رسانه‌های مهم بین‌المللی با واکنش‌های بسیاری روبه رو شد.
بندر شهید بهشتی چابهار که در فاصله ۸۰ کیلومتری مرز مشترک با پاکستان قرار دارد، می تواند نقش مهمی در توسعه تجارت و اقتصاد در منطقه به ویژه کشور پاکستان ایفا کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.