تبادل تفاهم نامه مهم فرهنگي در حاشیه برگزاری نمايشگاه كتاب كيش

با هدف ارتقاء کمی وکیفی فعالیت های فرهنگی و ادبی در کیش تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد مرحله اجرا شد.

به گزارش فرینا، پس از امضای تفاهم نامه ای بین محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف ارتقاء کمی و کیفی حوزه های فرهنگی و ادبی جزیره کیش، در دومین روز برگزاری نمایشگاه کتاب کیش با تبادل این تفاهم نامه بین معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای مفاد آن آغاز شد.

همایون امیرزاده مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: ترویج کتابخوانی یکی از محورهای امضای این تفاهم نامه بود و برگزاری نمایشگاه کتاب کیش به عنوان رویدادی سالانه محور مهم دیگر این تفاهم نامه است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تامين اعتبارات لازم براي حمايت از حوزه هاي فرهنگي كيش به خصوص حمايت از نويسندگان، ناشران و مراكز عرضه كتاب، ترويج فعالیت های ادبی، داستان نويسي و شعر، ارتقا فرهنگ مكتوب و آثار ارزشمند و فراهم نمودن شرايط براي حضور نويسندگان و فعالان ادبي كيش در رويدادهاي مهم كشوري از دیگر محورهای انعقاد این تفاهم نامه است.

به گفته همایون امیرزاده، حمايت از برگزاري نمايشگاه ها و كارگاه هاي آموزشي و نقد كتاب، تامين اعتبار بانكي ارزان قيمت براي فروشندگان كتاب در كيش، اهداي بيش از ١٥٧ميليون تومان كتاب به فرهنگسراها و مدارس، اهدا بيش از ٤٠ ميليون تومان كتاب نفيس به كتابخانه هاي كيش توسط  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و تامين ٣٠٠ ميليون تومان اعتبار با بهره 8 درصد براي تاسيس مركز جديد عرضه كتاب نیز از جمله بخش های مهم این تفاهم نامه است.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بیان اینکه تامین اعتبار براي تاسيس مراكز جديد عرضه كتاب  با درخواست دكتر پورعلي انجام شد تصريح كرد: اين اعتبار جهت تامين نيازهاي فعالان اين عرصه در اختيار ٣ مركز عرضه كتاب در كيش قرار مي گيرد. 

معاون فرهنگي سازمان منطقه آزاد كيش هم حمايت از رشد و گسترش دانش چاپ و حمايت از فعالان اين بخش و  مديران حوزه نشر را از مفاد كليدي اين تفاهمنامه عنوان كرد و گفت:  تامين جوايز جشنواره ها و برگزاري هفته كتاب، پرداخت يارانه به اهل قلم و تهيه آثار ماندگار شامل كتاب و فيلم، تكميل بانك هاي اطلاعاتي و تامين نياز مخاطبين، حمايت از طرح هاي فرهنگي ويژه مناطق آزاد، واگذاري و اجراي فعاليت هاي فرهنگي جريان ساز از ديگر موضوعاتي است كه بر اساس اين تفاهم نامه در زمره اهم فعاليت ها قرار مي گيرد.

سعيد پورعلي افزود: تهيه دانش نامه كيش در ٢ جلد با ١٢٠٠ صفحه به همراه گرد آوري و نشر ١٦هزار اثر فاخر از اسناد تاريخي جزيره و تهيه كتاب تاريخ معاصر كيش از سال ١٣٢٠ تا ١٣٨٠ هم از مفاد اين تفاهم نامه فرهنگي است.

یاد آور می شود نمایشگاه بزرگ کتاب کیش که از 17 آبان ماه جاری به مناسبت روز کیش آغاز به کار کرده  تا 25 آبان ماه در محل تالار شهر کیش پذیرای علاقمندان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.