معافیت بندر چابهار از تحریم ها فرصت مناسبی برای توسعه آن است

نماینده مردم شهرستانهای چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: معافیت بندر چابهار از تحریم های آمریکا فرصت مناسبی برای توسعه زیرساخت های این بندر مهم و راهبردی کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عبدالغفور ایران نژاد در دیدار با مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: راه اندازی اسکله تجاری در کنارک با توجه به موقعیت راهبردی و وجود 200 کیلومتر مرز آبی از ضرورت هاست و باید برای اشتغال و توسعه این منطقه ساحلی اقدامات لازم انجام شود.
ایران نژاد گفت: چابهار موقعیت مناسبی برای تجارت و ترانزیت دارد و باید کنارک در همجوار آن از پهلوگیری کشتی ها بهره مند شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر و مقصد کشتی های تجاری برای تخلیه و بارگیری بندر شهید بهشتی چابهار است افزود: کنارک نیز باید یک اسکله تجاری داشته باشد تا از وضعیت محرومیت و دورافتادگی نجات یابد.
ایران نژاد افزود: براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه متوزان سواحل مکران، شهرستان کنارک هم باید مزیت های تجارت و ترانزت بهره مند شود.
وی با بیان اینکه طرح ساخت اسکله تجاری کنارک از 13 سال گذشته در حال پیگیری و طرح توجیهی آن در کمیسیون های مربوطه وزارت راه و شهرسازی مصوب شده است، خاطرنشان کرد: قرار بود همزمان با توسعه بندرشهید بهشتی چابهار این مهم نیز انجام شود.
ماینده مردم شهرستانهای چابهار، قصرقند، کنارک و بخش مرکزی نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک بعد از گذشت 13 سال این طرح عملا مسکوت مانده و پیگیری چندانی نشده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: برای راه اندازی و ساخت اسکله تجاری کنارک پیگیری و اقدامات لازم انجام خواهد شد.
بهروز آقایی افزود: از یک سال گذشته مطالعات و جانمایی اسکله تجاری بندر کنارک آغاز شده و چندین نقطه برای ساخت این اسکله در نظر گرفته شده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.