سفر معاون اول رییس جمهور به منطقه آزاد اروند

معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بهره برداری از چند طرح و پروژه مهم عمرانی و صنعتی، وارد استان خوزستان شد.

به گزارش فرینا، دكتر اسحاق جهانگيري ظهر امروز (دوشنبه) در بدو ورود به فرودگاه آبادان از سوي استاندار و مديران استان مورد استقبال قرار گرفت. 
معاون اول رييس جمهور قرار است تا ساعتي ديگر پروژه كك سبز و خط 2 آبرساني غدير تصفيه خانه ثامن الائمه را افتتاح كند و پس از آن از تصفيه خانه فاضلاب شهر اهواز نيز بازديد خواهد كرد. 
وي همچنين در دومين روز از اين سفر، ضمن افتتاح فاز اول طرح احياي550 هزار هكتاري اراضي خوزستان و ايلام، از طرح نهال كاري مقابله با ريزگردها نيز بازديد خواهد كرد. 
افتتاح ورزشگاه فولاد خوزستان، بهره برداري از كارخانه نمك دريايي دلفين، افتتاح كارخانه ام دي اف نوين چوب و شركت در جلسه شوراي راهبردي استان خوزستان از ديگر برنامه هاي سفر معاون اول رييس جمهور به استان خوزستان خواهد بود.
دكتر جهانگيري همچنين در بدو ورود به فرودگاه آبادان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به طرح ها و پروژه هايي كه در اين سفر افتتاح خواهد شد،‌ يكي از اين طرح ها را افتتاح تصفيه خانه ثامن الائمه مربوط به پروژه آب غدير عنوان كرد و گفت: مردم عزيز آبادان و خرمشهر در مقطعي به علت شوري آب با مشكل مواجه شدند و پروژه غدير با همت وزارت نيرو و مجريان طرح تكميل شد تا بتواند دغدغه شوري آب براي مردم را از بين ببرد. 
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به طرح تصفيه خانه فاضلاب شهر اهواز كه در اين سفر مورد بازديد قرار خواهد گرفت،‌افزود: دولت در سال 95 در سفر استاني رييس جمهور به اين استان مصوبه اي را در اين خصوص به تصويب رساند تا براساس آن مشكل فاضلاب شهر اهواز به سرعت حل و فصل شود. 
وي يكي ديگر از طرح هاي قابل بهره برداري در اين سفر را نيروگاه سيكل تركيبي بهبهان عنوان كرد و افزود: براي اين طرح بيش از 300 ميليون يورو سرمايه گذاري شده كه توسط وزير نيرو افتتاح خواهد شد. 
دكتر جهانگيري در ادامه با اشاره به طرح 550 هزار هكتاري اراضي خوزستان و ايلام خاطر نشان كرد: فاز اول اين طرح كه 300 هزار هكتار است تكميل شده كه در اين سفر افتتاح خواهد شد.
وي افزود: براي شروع فاز دوم اين طرح كه 250 هزار هكتار از اراضي را در بر مي گيرد مشكلي براي تامين آب وجود داشت كه تصميمات و راهكارهاي لازم در اين خصوص اتخاذ شده و با هماهنگي وزارتخانه هاي نيرو و جهاد كشاورزي فاز دوم اين طرح نيز به زودي آغاز خواهد شد. 
دكتر جهانگيري همچنين از طرح ورزشگاه فولاد خوزستان بعنوان يكي ديگر از برنامه هاي اين سفر ياد كرد و با اشاره به اينكه اينگونه پروژه ها در راستاي كمك به رفاه و اوقات فراغت جوانان انجام مي شود، افزود: بر اساس بخشنامه دولت مقرر شده است كه شركت هايي كه طرح ها و پروژه هايي را در دست اجرا دارند بايد بخشي از منابع سرمايه گذاري خود را در جهت رفاه اجتماعي مردم آن مناطق هزينه كنند. 
معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به چند طرح صنعتي ديگر كه در اهواز و خرمشهر به بهره برداري خواهد رسيد گفت: در اين سفر مجموع ارزش و سرمايه گذاري طرح هايي كه افتتاح مي شود يا عمليات اجرايي آن آغاز مي گردد 10 هزار ميليارد تومان است كه اميدواريم با اقداماتي كه دولت در اين استان انجام مي دهد، بخشي از مشكلات مردم خوزستان مرتفع شود. 
وي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص رويكرد آمريكا در خروج از برجام و اعمال مجدد تحريم ها عليه ملت ايران اظهار داشت: آمريكا پس از روي كار آمدن رييس جمهور جديد تلاش كرد فضاي ناامني رواني در ايران ايجاد كند و به سرمايه گذاران داخلي و خارجي اين پيام را بدهد كه تحريم هاي ايران بازگردانده خواهد شد و ايران مكان امني براي سرمايه گذاري نيست. 
دكتر جهانگيري افزود: آمريكا از ارديبهشت ماه چند موضع گيري و رويكرد را در پيش گرفت و در 13 مرداد ماه بخشي از تحريم ها و در 13 آبان نيز بخش ديگري از تحريم ها بازگردانده شد و تلاش كرد با استفاده از جنگ رسانه اي فضاي رواني در داخل كشور و خارج از كشور را متشنج كند. 
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: با اقدامات خوبي كه در شش ماه اخير در داخل كشور انجام شد بخش زيادي از توطئه هاي دشمنان خنثي شد و بعنوان مثال يكي از ادعاهاي آمريكا كه اعلام كرده بود فروش نفت ايران را به صفر مي رساند با شكست مواجه شد و ايران تا كنون موفق شده است به ميزاني كه نياز داشته نفت بفروشد و علاوه بر آن آمريكا ناچار شد به 8 كشور خريدار نفت ايران اين فرصت را بدهد كه بتوانند همچنان از ايران نفت خريداري كنند. 
وي با تاكيد بر اينكه آمريكا در خصوص ايران وارد بازي باخت ـ باخت شده و منزوي شده است تصريح كرد: هيچ دولتي به جز رژيم صهيونيستي و برخي دولت هاي منطقه از آمريكا در قبال تحريم ايران حمايت نكرده اند بلكه حمايت خود را ازرويكرد ايران در اين مبارزه اعلام داشته اند.
دكتر جهانگيري گفت: دولت برنامه ريزي و راهكارهايي را پيش بيني كرده است تا تحريم ها و فشارها حداقل آسيب را به اقتصاد كشور وارد كند كه البته مهمترين شرط در اين زمينه اين است كه همه با هم باشيم تا دست در دست هم بتوانيم از اين شرايط عبور كنيم. 
گفتني است وزراي نيرو، جهاد كشاورزي و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در اين سفر معاون اول رييس جمهور را همراهي مي كنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.