شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ناجی ترافیک تهران می‌شود

نشست مشترک استاندار تهران و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با حضور جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، موسوی معاون عمرانی فرماندار فشافویه و امامی بخشدار فشافویه و جمعی از اعضای هیئت مدیره و معاونان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست، شهرام آدم نژاد ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به استاندار تهران، فرماندار شهر ری و هیئت همراه ایشان گفت: مهندس مقیمی از مدیران بزرگ در حوزه عمران و آبادانی کشور هستند و بازدید ایشان از مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مایه افتخار و مباهات برای ما است.
آدم نژاد با اشاره به اینکه دو ویژگی مهم به مبانی نظری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اضافه شده است، افزود: نکته اول استانداردسازی است که در تمام ارکان شهر فرودگاهی از جمله محیط زیست، بخش های اداری، سرمایه گذاری و سرمایه پذیری و ... اعمال و اجرا شده و دیگری موضوع مسؤلیت اجتماعی به خصوص در حوزه خدمات است تا خاطره خوبی از این مجموعه عمومی در ذهن مردم نقش بندد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: هم اکنون دیگر صفی در ترمینال شماره یک فرودگاه وجود ندارد و زمان متوسط انتقال بار از هواپیما به تسمه نقاله و مسافر از 1 ساعت و 42 دقیقه به 28 دقیقه کاهش یافته است که این موفقیت ها جز با نگرش مسؤلیت اجتماعی به خدمات فرودگاهی محقق نمی شد.
آدم نژاد با اشاره به وسعت 14 هزار هکتاری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: این منطقه در همجواری پایتخت ایران ارزش زیادی دارد که هم اکنون احداث زیرساخت های منطقه آزاد تجاری در 24 هکتار آن شروع شده و همچنین هفت پهنه طرح جامع شهر فرودگاهی نیز به تصویب رسیده است.
وی به گره های ورودی و خروجی شهر تهران اشاره کرد و افزود: معتقدم شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) یکی از ناجیان تهران خواهد شد چرا که کمربندی جنوبی پایتخت از این منطقه عبور می کند و با افتتاح بخشی از آن در اوایل سال آینده، حجم بالایی از ترافیک سنگین تهران در کمربندی و رینگ های اولیه کاهش می یابد.
رئیس هئیت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصریح کرد: هم اکنون هزار و 100 هکتار از زمین های شهر تهران درگیر بارانداز و خرده انبارها است که به لحاظ ارزش سرزمینی و کار عملیاتی قابل توجیه نیست و سالانه بیش از 15 میلیون تن بار به شیوه کاملاً سنتی در شهری که متر به متر آن ارزشمند است، جابجا می شود. 
آدم نژاد با بیان اینکه در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 835 هکتار زمین به عنوان بارانداز طراحی شده است، افزود: از سال گذشته تاکنون مطالعات بسیاری در حوزه CiberCity در شهر فرودگاهی انجام داده ایم و در آینده نزدیک با تغییر رفتار بازار و شیوه کسب و کار نیاز به انبارهای هوشمند به عنوان دیتاسنتر توزیع کالا هستیم که در شهر فرودگاهی این نیاز برآورده خواهد شد. 
در ادامه این جلسه، محمد حسین مقیمی استاندار تهران با بیان اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با توجه به پتانسیل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای رونق اقتصادی و گسترش ارتباطات بیشتر در کشور گفت: ما در استانداری وظیفه داریم تا از فعالیت های شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) حمایت کنیم تا این شرکت بتواند هرچه سریعتر به اهداف موردنظر خود برسد و بدون وقفه پروژه های در دست اقدام را به پایان برساند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.