نشست «بررسی راهکارهای رفع موانع رانندگان و تجار ایران و افغانستان» در مرز دوغارون

نشست «بررسی راهکارهای رفع موانع رانندگان و تجار ایران و افغانستان» در مرز دوغارون با حضور نمایندگان دو کشور ایران و افغانستان برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست که با حضور علی رسولیان، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، محمود سیادت، رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان ـ شعبه مشهد و فرامرز سلطانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از طرف ایران و صحت خطیبی، رئیس اتاق تجارت و بازرگانی هرات و محمد عارف رضایی، رئیس انجمن ترانسپورتی هرات برگزار شد، مشکلات مربوط به رانندگان و صاحبان کالا در مرز دوغارون به عنوان اصلی‌ترین معبر صادراتی ایران به افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
جهت رفع نگرانی طرف افغانستان مبنی بر عرضه گاز بوتان یا ترکیبات غیراستاندارد تحت نام LPG در این کشور، توافق شد رئیس اتاق تجارت و بازرگانی هرات از طریق مجاری رسمی کشور افغانستان و وزارت امور خارجه با ایران مکاتبه کنند تا از صادرات هر گونه محصول مشابه که فرمول LPG را نداشته باشد، توسط ایران جلوگیری شود.
همچنین در این نشست مقرر شد یک نفر از ترانسپورتی هرات افغانستان جهت رفع مشکلات و حل اختلافات احتمالی رانندگان و نمایندگان تجار افغانستان در منطقه ویژه به صورت دائم مستقر گردد.
با تاکید دو طرف زمینه و زیرساخت‌های لازم جهت برقراری ارتباط سیستمی آنلاین بین گمرکات دو کشور و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در مرز دوغارون ـ اسلام قلعه توسط طرفین فراهم خواهد شد تا اسناد حمل کالا (CMR)  صادره ایران به طور الکترونیکی به گمرک افغانستان اعلام گردد.
با هدف تامین کامیون کفی یا تانکر و عدم خواب بیش از حد کامیون در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مقرر شد از روز بیست و هفتم آبان ماه تعداد کامیون مورد نیاز روزانه به تناسب کالای وارده به این منطقه ویژه اقتصادی به نماینده ترانسپورتی افغانستان مستقر در منطقه اعلام شود تا افغانستان برابر نوع و تعداد، کامیون مورد نیاز را اعزام کند و نسبت به نوبت دهی کامیون نیز اقدام گردد.
پیرو اقدامات صورت یافته در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مقرر شد طرفین بر رعایت دقیق تناژ مجاز کامیون‌ها طبق ضوابط تعیین شده از گذشته، نظارت و کنترل لازم را کماکان اعمال نمایند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.