۱۵ هزار بازرسی در جزیره کیش

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش از انجام ۱۵ هزار بازرسی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش فرینا، علی اميدي، در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کیش با اعلام اینکه در جزیره کیش بر توزیع و عرضه 29 قلم کالا نظارت مستقیم داریم، گفت: از سومین جلسه تاکنون  با افزایش قیمت کالاهای اساسی روبرو بودیم که این افزایش در سراسر کشور رخ داده است.
امیدی افزود: در این مدت آب معدنی، شیر و ماست، سیب زمینی، صیفی جات، مرغ و گوشت گوسفندی با افزایش قیمت روبرو شده و برنج، تخم مرغ، رب گوجه فرنگی، گوشت گوساله و مصالح ساختمانی یا با کاهش ناچیز روبرو بوده و یا کاهش و افزایش قیمتی نداشته اند.
وی با اشاره به وجود تنوع قیمتی در خصوص یک محصول در بازار گفت: این موضوع به  جمع شدن کالا در انبارها و تغییرات نرخ ارز و همینطور خرید جدید و  ارائه آن در بازار بوده است.
امیدی با اشاره به اینکه باید بین گران فروشی و گرانی تفاوت قائل شد، گفت: در آبان نزدیک به 5 هزار بازرسی صورت گرفته است.
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نيز در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار جزیره افزایش قیمت کالاهای اساسی در کیش را افزایشی سراسری دانست.
محمدرضا سعیدی با اعلام اینکه به هیچ وجه در حوزه تامین کالا با مشکلی روبرو نشده و نخواهیم شد، گفت: علاوه بر نظارت و بازرسی های مسئولان ، خود جوامع و اصناف هم باید با جدیت هر چه تمامتر بر حوزه فعالیت خود نظارت کنند.
سعیدی افزود: برای تعامل سازنده تر با مردم سامانه  تلفنی 124 در اختیاز بازرسی سازمان منطقه آزاد قرار خواهد گرفت تا  مشکلات و پیام های مردمی تفکیک، دسته بندی و نظارت و پیگیری شود.
مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی به دلیل گران شدن در كشور، اینجا هم با افزایش روبرو شده بیان کرد: با تخصیص کالاهای اساسی بیشتری به جزیره کیش همچون گوشت و مرغ گرم و حل مشکل حمل و نقل و ترانزیت کالا در کشور به زودی شاهد کاهش قیمت ها نه تنها در کیش بلکه در سراسر کشور خواهیم بود.
در ادامه این جلسه فعالان حوزه اقتصادی با بیان نظرات خود در حوزه توزیع و عرضه کالاهای اساسی بر تامین مایحتاج زندگی شهروندان تاکید کردند و خواستار برخورد جدی با توزیع کنندگان غیر مجاز، موضوع تریپ در گردشگری، افزایش بی رویه اجاره بهای برخی از عرفه ها، تخصیص ارز به کالاهای گروه یک و چهار و نظارت بر توزیع سوخت در جزیره شدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.