آئین تجلیل از ورزشکاران برتر منطقه آزاد ماکو برگزار شد

با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، از ورزشکاران برتر و قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی تجلیل شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این آئین با بیان موفقیت های ورزشکاران منطقه در عرصه های مختلف ورزشی گفت: در حوزه اشتغال ورزشکاران اقداماتی در حال پیگیری است و از ظرفیت ها و منابع ملی نیز باید در این خصوص استفاده کرد.
غلامرضا سلیمانی، منطقه آزاد ماکو را از مناطق موفق در حوزه ورزش عنوان کرد و افزود: مسابقات ورزشی سنگ نوردی، کشتی، بوکس ، آفرود و … در منطقه آزاد ماکو برگزار شده و این منطقه بهار سال آینده میزبان رقابت های صخره نوردی و آفروید با حضور چند کشور همسایه است.
سلیمانی هدف از برگزاری این رقابتها را برقراری صلح بیشتر و پایداری برخی از کشورهای نام برده دانست و گفت: این رویداد ورزشی می تواند به شکل قابل توجهی در تحقق این مهم مثمرثمر باشد.
وی افزود: برای برگزاری این رویدادهای ورزشی با وزارت ورزش و جوانان و همچنین سفرای کشورهای میهمان در ایران مذاکرات لازم صورت گرفته تا به دلیل در پیش بودن فصل سرما، این رقابت ها را در بهار سال ۹۸ میزبانی کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اشاعه ورزش همگانی و ایجاد تجهیزات برای آن و توسعه ورزش های حرفه ای را از برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد و گفت: ورزشکاران مروجین فرهنگ والا و اخلاق هستند و بایداخلاق محور توسعه باشد.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت عقل سالم در بدن سالم گفت: این موضوع مورد توجه مسئولین است و برنامه هایی در این خصوص تدارک دیده اند.
حجت الاسلام والمسلمین هاشمی افزود: با حضور در میادین بین المللی ورزشی می توان به عنوان جبهه فرهنگی در اشاعه فرهنگ و ارزش های والای اسلامی تلاش کرد.
وی فرهنگسازی در بین قشر جوانان توسط قهرمانان ورزشی را اثر گذار دانست و گفت: تک تک شما نخبگان ورزشی سفیران فرهنگ و ارزش ها هستید.
در این آئین بیش از ۷۰ ورزشکار دختر و پسر از شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.