تولید ارزانتر فرش با استفاده از ظرفیت بندر چابهار

ظرفیت منطقه آزاد چابهار فرصتی برای توسعه صنعت فرش کشور است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان، رییس مرکز ملی فرش ایران ديروز در همایش صنعت فرش و کارگاه آموزشی فرش دستباف کشور در چابهار گفت: برای اینکه فرش دستباف ارزانتری تولید شود، قرار است بخشی از مواد اولیه این صنعت از هند و چین وارد شود.
فرشته دستپاک افزود: بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در رشته های مرتبط با فرش دستباف در کشور فعالیت دارند که لازم است برای تولید بهتر این فرش در سال 98 ردیف بودجه مشخصی برای قالیبافان در نظر گرفته شود.
وی گفت: در صورتی که برای قالیبافان ردیف بودجه مشخصی تعریف شود در طرحی ۳ ساله تمامی کسانی که در حوزه فرش دستباف فعالیت می‌کنند بیمه تامین اجتماعی مستمر می شوند.
بامری سرپرست فرمانداری چابهار هم با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از تولیدات فرش کشور صادر می شود گفت: منطقه آزاد چابهار فرصت خوبی برای مقابله با تحریم ها و توسعه صادرات غیر نفتی از جمله فرش دستباف ایرانی است.
غلامرضا پناه معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار نیز افزود: کارگاههای بزرگ و کوچک در سطح منطقه آزاد چابهار با کمترین هزینه راه اندازی شده و توانسته ضمن ایجاد اشتغال به افزایش تولید ملی کمک کند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.