ایجاد مرکز تخصصی آموزش عالی علمی کاربردی در منطقه ویژه خراسان جنوبی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ایجاد و راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش عالی علمی کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی موافقت کرد.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری‌زاده افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بر سیستم انقباضی و حذف مراکز دولتی و خصوصی فاقد توجیه تأکید دارد.
 
صفدری گفت: در این راستا کمیته تخصصی شورای گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ایجاد و راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزش عالی علمی کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی موافقت کرد.
 
وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور پس از بازدیدهای متعدد و بررسی‌های تخصصی مدیران و بازرسان با درخواست ایجاد مرکز تخصصی در این سازمان به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم و وجود فضای کارگاهی برای دروس کاربینی و تضمین بازار کار برای فارغ التحصیلان این مرکز در واحدهای صنعتی مستقر در منطقه موافقت کرد و افق روشنی را برای این مرکز پیش بینی کرد.
 
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: جامعه امروز نیاز مبرم به آموزش‌های مهارتی دارد و از دریافت مدارک بدون مهارت دیگر بی نیاز شد است.
 
صفدری افزود: گواه این مدعا نیز استان خراسان جنوبی است که علیرغم داشتن بیشترین موهبت‌های الهی از قبیل محصولات استراتژیک کشاورزی، انواع گونه‌های معدنی و گیاهان دارویی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی مومن و متعهد و تحصیلکرده آنچنان شاهد رونق صنعتی و اقتصادی نبوده که عدم آموزش مهارت‌های کاربردی برای ورود به فضای کسب و کار یکی از دلایل این امر است.
 
رئیس منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: این سازمان با مهیا کردن بستر مناسب آموزشی و بهره‌برداری از مزایای دانشگاه جامع علمی کاربردی برای برگزاری دوره‌های مهارت آفرینی، کارآفرینی و مهارت افزایی به منظور توسعه و بهبود فضای کسب و کار آماده ارائه خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و تحقیقاتی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.