الگوهای نوین آموزشی در مناطق آزاد پیاده سازی می شود

«دومین نشست کارگروه های شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور» در تهران برگزار شد.

به گزارش فرینا، این نشست که با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق، هانی صباغان مدیر سلامت، ورزش و آموزش، محمدابراهیم موذنی نماینده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعضای کارگروه شورای راهبردی آموزش و پرورش برگزار شد، نحوه اجرایی شدن اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: ارائه الگوهای توسعه ای در زمینه آموزش و پرورش نوین در مناطق آزاد و تعمیم آن به سرزمین اصلی از اهداف این نشست است که باید به صورت جدی و برنامه ریزی شده دنبال شود.
محمدرضا رستمی آموزش برمبنای تکنولوژی های نوین را از موضوعات جدی در این زمینه دانست و افزود: با استفاده از فضاهای نوین آموزشی، تغییر فرآیندهای یادگیری، ارائه مدل های آموزشی و تخصصی، امکانات و تجهیزات آموزشی جدید و فناورانه و متناسب با شرایط موجود مناطق می توانیم این الگو را به سرزمین اصلی تعمیم دهیم.
رستمی توجه به راه اندازی آموزش آنلاین در مناطق آزاد کشور مهم عنوان کرد و افزود: با راه اندازی مدارس چند زبانه آنلاین و جذب دانش آموزان فارسی زبان که در خارج از کشور حضور دارند می توانیم این ارتباط را نزدیک تر و مشارکت سرمایه گذاران در صنعت آموزش در مناطق آزاد را تقویت کنیم.
وی بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش مناطق تاکید کرد و گفت: اولویت ها و توانمندسازی های نیروی انسانی در سطح آموزش و پرورش باید بر مبنای رویکردها و فناوری های جدید آموزشی در مناطق آزاد باشد.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور شناسایی رویدادهای مبتنی بر آموزش را در توسعه حوزه آموزش مناطق موثر دانست و افزود: شناسایی و برگزاری رویدادهای مبتنی بر آموزش در سطح منطقه ای، ملی و جهانی با حضور فعالان حوزه آموزش می تواند در توسعه آموزشی مناطق موثر باشد، همچنین شناسایی منابع آموزشی برای انجام فعالیت های اولویت دار می تواند مانع اتلاف وقت و موازی کاری در این مناطق باشد.
رستمی ادامه داد: بسیاری از مخالفت ها و جوسازی ها علیه مناطق آزاد به دلیل بی اطلاعی از فعالیت ها، اقدامات در این مناطق است. مدیران این حوزه با ارائه الگوهای نوین و اثر بخش در نقش توسعه ای مناطق آزاد داشته باشند و الگوهای جدید مدیریتی کلان در کشور تولید و عرضه کنند.
در ادامه این نشست، چهار کارگروه تخصصی شورای راهبردی آموزش و پرورش با عنوان «کارگروه فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، سلامت و تربیت بدنی»، «کارگروه عمران، توسعه، بازسازی، نوسازی و تجهیزات»، «کارگروه توانمندسازی نیروی انسانی» و «کارگروه تخصصی آموزشی و پژوهشی» به منظور بررسی «آیین نامه نحوه اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور» برگزار شد.


 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.