20 آبان نقطه روشن در جزیره کیش است

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: 20 آبان به عنوان روز کیش نامگذاری شد تا در آن روز بتوانیم با تعریف رویدادهای جدید در حوزه ورزشی، گردشگری، فرهنگی و هنری با تکیه بر فرهنگ بومی جزیره کیش، این نقطه ممتاز کشور را به بازارهای ملی و بین‌المللی معرفی کنیم تا به این ترتیب رفت و آمد گردشگران افزایش پیدا کند.

به گزارش فرینا، سعید پورعلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، افزود: نامگذاری روزها در عرصه ملی و بین المللی یک چارچوب و قالب پذیرفته شده با اهداف متفاوت است که برای ترویج یک موضوع، شناخت و معرفی یک منطقه و یا تبلیغ و تبیین ارزش‌های دینی و ملی اختصاص پیدا می‌کند. این ظرفیت و چارچوب در قالب روزهای ملی و جهانی قابل ردیابی است و برخی مواقع به قدری این ظرفیت در دنیا معمول و مرسوم است که به هفته، دهه و سال ارتقاع پیدا می‌کند. مانند هفته کتابخانی، هفته دولت.
پورعلی گفت:‌ کیش به عنوان یک منطقه آزاد با مامرویت گردشگری، نیازمند است به بهانه‌های مختلف، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات آن را در ابعاد تاریخی، فرهنگی، ‌خدماتی، جاذبه طبیعی و گردشگری به بازارهای ملی و بین‌المللی معرفی کرد. بر همین اساس با ابتکار رئیس سازمان منطقه آزاد کیش و با تصویب شورای شهر، 20 آبان به عنوان روز کیش نامگذاری شد.
وی با بیان اینکه هرکدام‌ از سنت‌ها و جاذبه‌های تاریخی کیش قابلیت تبدیل به‌رویداد شدن را دارند، اظهار کرد:‌ در رویدادسازی بیشتر به دنبال آن هستیم که علاوه بر معرفی ظرفیت و قابلیت های کیش بتوانیم به خاطره سازی مثبت کمک کنیم. زیرا رویداد‌سازی و خاطره‌سازی یکی از راه‌های رونق و توسعه مناطق بوده و جزیره کیش برای ادامه پیشرفت توسعه خود به برگزاری رویداد‌های مختلفی همچون این رویداد نیازمند است. هرقدر در رویدادسازی و به طبع آن خاطره سازی به سمت فضای شاد و مطلوب پیش رویم به گونه ای که خاطرات مثبتی در سفر در کیش در ذهن گردشگران اتفاق بیافتد، خود گردشگران می‌توانند سفیران گردشگری در جزیره کیش باشند.
معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به افتتاح خانه مطبوعات کیش گفت: رسانه رسالت چندگانه دارد که مهمترین آن، کارکرد آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است که بتواند مطالبات مردم را جمع آوری و دسته بندی کرده و به حاکمیت منتقل کند. ما هم باید در ماموریت اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، تبلیغ و ترویج، جمع‌آوری مطالبات مردمی به کارکرد رسانه‌ها تکیه نمایم. بر همین اساس هر اندازه هر منطقه دارای رسانه توسعه یافته و پیشرفته باشد، نشان دهنده جامعه قدرتمند است و جامعه قدرتمند، دولت را قدرتمند می‌کند.
پورعلی تصریح کرد:‌ یکی از ماموریت‌های اصلی خانه مطبوعات، ارتقاع کمی و کیفی عملکرد رسانه‌ها در جزیره کیش است. جزیره کیش به دلیلی آنکه یک منطقه گردشگری است، دارای آمار خوبی به لحاظ رسانه‌ها (روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، فصل نامه) است.
وی ادامه داد: رسانه‌ها پیش از این فاقد سازمان یافتگی لازم در چارچوب خانه مطبوعات بودند. هم‌افزایی و ایجاد ارتباط منسجم‌تر با نهادهای حاکمیتی، دستگاه‌های اجرای مستقر در کیش و مردم نیازمند تشکیل خانه مطبوعات بود تا آن مجموعه پیگیر مطالبات صنفی، ‌آموزشی، فرهنگی اصحاب رسانه باشد. این اتفاق می‌تواند باب گفتگو هدفمندی را بین فضای رسانه‌ای و دستگاه‌های اجرایی، سازمان منطقه آزاد و مردم را فراهم کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.