توجه بخش خصوصی صنعت هوافضا به شرکت های دانش بنیان ضروری است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بخش خصوصی صنعت هوافضا در کشور بدون توجه به شرکت های دانش بنیان توسعه پیدا نخواهد کرد .

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سورنا ستاری در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در جزیره کیش افزود: بازار صنعت حمل و نقل هوایی کشور باید در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا با استفاده از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها بتوانیم در این بخش شاهد رشد و توسعه بیشتری باشیم.
ستاری گفت: از گذشته، تاریخ صنعت حمل و نقل هوایی با نیروی هوایی ایران گره خورده است به طوری که بتدریج ایران صاحب یک نیروی هوایی قدرتمندی در جهان شد اما با پیروزی انقلاب اسلامی ما متوجه شدیم در این بخش دانش کافی در اختیار نداریم .
وی افزود: در سال‌های گذشته بهترین فرزندان ایران در پایگاه‌های هوایی تلاش کردند و خیلی از آنها در زمان جنگ که به شهادت رسیدند متوجه نبودند با هواپیماهایی پرواز می کنند که نقص فنی دارند زیرا ما دانش کافی را در این بخش نداشتیم.
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه به تدریج راه اندازی دانشگاه های هوا و فضا زمینه لازم برای رشد و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در کشور فراهم شد گفت: هم اکنون ایران جزو اولین کشور های جهان که می تواند پهپاد تولید کند است. 
ستاری افزود: ارتباط نزدیک بین صنعت و دانشگاه در صنعت حمل و نقل هوایی کشور بسیار ضروری است زیرا بدون دانش و طراحی نمی‌توانیم در این بخش به رشد و توسعه مناسبی دست پیدا کنید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.