مناطق آزاد مبنای چابک سازی ساختار اقتصادی و اداری در کشور

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور در نتیجه نظام اداری حجیم با مشکلاتی روبرو شده است که می توانیم با چابک سازی نظام اداری و تجربه سیستم های جدید در مناطق آزاد آن را به تمام کشور تعمیم دهیم و از این طریق اهداف از پیش تعیین شده را محقق کنیم.

به گزارش فرینا، جعفر آهنگران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اهداف کلان کشور برای ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: براساس برنامه ریزی های کلان قرار بود مناطق آزاد در کشور ایجاد شود تا دانش فنی با حداقل مقررات به کشور وارد کنند و از این طریق صنعت و اقتصاد کشور توسعه یابد.

آهنگران با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی مشکلاتی وجود دارد که مانع از بهره مندی از ظرفیت های کشور می شود گفت: امروز اگر به دنبال پیشرفت در اقتصاد مناطق آزاد کشور هستیم ابتدا باید موانع و مشکلات را شناسایی و سپس راهکارهای لازم برای مدیریتی بهینه ظرفیت ها به کار بگیریم، برای نمونه شیوه های نوین مدیریت، تشکیلات چابک و هماهنک را باید در مناطق آزاد تجربه کنیم و این دستاوردها را به داخل سرزمین نیز منتقل کنیم زیرا در حال حاضر کشور از یک نظام اداری عقب مانده آسیب می بیند.
وی بیان اینکه اقتصاد ایران درگیر مشکلات پیچیده ای شده است، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز اقتصاد کشور با آن روبرو است رانت و فساد اقتصادی است که ناشی از نظام اداری ناکارآمد است و تا زمانی که این نگاه دولتی وجود دارد فساد اداری و ناکارآمدی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.
مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار اداری و اقتصادی کشور برای تحقق اهداف توسعه ای گفت: در حال حاضر آیا نیاز است که این نظام اداری حجیم در کشور وجود داشته باشد؟ در دنیا تغییر نظام دولتی از سال های پیش شروع شده است و امروز می بینیم که در کشورهای توسعه یافته فرار مالیاتی وجود ندارد و امکان این وجود ندارد که شرکت ها اظهارنامه مالیاتی جعلی ایجاد کنند و فرار مالیاتی بکنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.