باشگاه مثبت در منطقه آزاد چابهار راه اندازی می شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: باشگاه مثبت با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و کنترل بیماری های ناشی از مصرف و تزریق بیماری ها باشگاه مثبت (پیشگیری و کنترل بیماری ایدز) بزودی در این منطقه راه اندازی می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمداکبر چاکرزهی در نشستی با مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد افزود: این اقدام مهم با همکاری بهزیستی و منطقه آزاد چابهار انجام خواهد شد.
چاکرزهی گفت: در سال جاری حرکت های خوبی از ناحیه سمن ها در مباحث مختلف گردشگری، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان چابهار صورت گرفته است. 
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار در سال های اخیر با برگزاری کارگاه برای توانمندسازی فرهنگیان، راه اندازی دبیرستان دانا و توانا، کمک به ای سی یو بیمارستان و ناوگان آمبولانس های بیمارستان امام علی (ع)، مشارکت در توانمندسازی سمن های کشوری و استانی و کمک در حوزه ورزش با زیرپوشش قرار دادن تیم های محلی و کمک به اعزام ورزشکاران استان در تورنمنت های جهانی و آزاد سازی زندانیان همواره در کنار جامعه محلی بوده و نهایت تلاش را در جهت کاهش معضلات شهرستان و استان معطوف داشته است.
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز گفت: پیگیری های مکرر مدیر عامل و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار برای گنجاندن بندهای بودجه ای جهت توانمندی جامعه محلی جای قدردانی دارد.
علی حسن لو افزود: سازمان های مردم نهاد در صورت مشاهده مشکلات با ورود به هنگام و بدون نگاه های اقتصادی می توانند بازوان بسیار خوبی برای دولت و حل مشکلات باشند.
به گزارش ایرنا، اعضای سمن ها در این نشست گزارشی از عملکرد و بیان درخواست های شان و نحوه همکاری با سازمان منطقه آزاد ارائه کردند.
مهمترین درخواست های مطرح شده در این دیدار استقرار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سازمان منطقه آزاد چابهار همانند منطقه آزاد کیش، کمک به اشتغال بهبودیافتگان، کمک به احداث خانه های بوم گردی، حمایت از معلولان و استقرار دبیرخانه سازمان های مردم نهاد در منطقه آزاد چابهار بود.
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، نمایندگان ادارات ورزش وجوانان و بهزیستی و اعضای موسسه های مردم نهاد شهرستان چابهار در این نشست از همراهی و همکاری سازمان های مردم نهاد با برنامه های سازمان منطقه آزاد چابهار قدردانی کردند. 

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.