در جلسه هیأت دولت به ریاست دکتر روحانی انجام شد؛ 

رأی اعتماد دولت به استانداران منتخب چهار استان کشور / واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید به مناطق آزاد از ثبت سفارش معاف می شود

در جلسه صبح چهارشنبه هیأت وزیران به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، استانداران منتخب چهار استان مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی رأی اعتماد گرفتند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به موجب تصمیم هیأت وزیران، آقایان احمد حسین زادگان، محمدعلی شجاعی، محمدرضا پورمحمدی و محمدصادق معتمدیان به ترتیب به عنوان استانداران مازندران، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی تعیین شدند.

واردات مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید به مناطق آزاد از ثبت سفارش معاف می شود

هیأت وزیران به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی را براساس مقررات این مناطق، از تشریفات ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت معاف کرد.
دولت همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت را موظف کرد فهرست گروه های کالایی فوق الذکر را ظرف یک هفته به دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و گمرک اعلام و به طریق مقتضی به اطلاع واحدهای تولیدی و تجاری برساند.

اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی از مناطق کشور

دولت با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص اعتبار برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور موافقت کرد.
بر این اساس، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای مدیریت خشکسالی، رفع کمبود منابع آبی و مرمت و بازسازی قنوات در منطقه شهر شهرستان اصفهان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان اختصاص یافت.
همچنین با تصویب دولت، مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته برای بازسازی و مرمت باند پروازی دوشان تپه و بازسازی و مقاوم سازی مرکز امداد و درمان مدیریت بحران بیمارستان بعثت در شهر تهران در سال ۱۳۹۶، برای اجرا در سال ۱۳۹۷ تنفیذ شد.
هیأت وزیران همچنین به منظور اجرای پروژه های بازسازی و ساماندهی رودخانه ها و مسیل شهر هشترود استان آذربایجان شرقی که در اثر سیل سال ۱۳۹۶ تخریب شده اند، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی اختصاص داد.
تنفیذ باقی مانده اعتبار اختصاص یافته به منظور اجرای طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب استان قم به مبلغ ۶۲ میلیارد ریال برای اجرا در سال ۱۳۹۷، از دیگر مصوبات جلسه امروز هیأت دولت بود.

میزان حق الامتیاز صدور پروانه فعالیت اپراتورهای ماهواره ای مخابراتی تعیین شد

هیأت وزیران در اجرای قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، میزان حق‌الامتیاز صدور پروانه فعالیت اپراتورهای ماهواره­ای مخابراتی تا پایان سال ۱۳۹۸ را ۹۰ میلیارد ریال تعیین کرد.
همچنین با تصویب دولت، درصد تسهیم درآمد خدمات موضوع پروانه برای خدمات عمده­فروشی ۳ درصد تعیین شد.
هیأت وزیران در ادامه، میزان جریمه تخلفات و نقض تعهدات پروانه فعالیت اپراتورهای ماهواره ای مخابراتی را تعیین کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.