توسعه زیرساخت های ورزشی در منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار آمادگی کامل برای كمك به توسعه زیرساخت های ورزشی و حمايت از هیات های ورزشی با اولويت ورزشهاي ملي و قهرماني را در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود را دارد.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، عبدالرحیم کردی در آیین تجلیل از ورزشکاران جنوب سیستان و بلوچستان که با حضور ژاله فرامرزیان معاون وزیر ورزش برگزار شد، افزود: منطقه آزاد چابهار در راستای مسئولیت اجتماعی خود، ایجاد بستر و امکانات ورزشی را برای ورزشکاران در دستور کار قرار داده است.

کردی گفت: بر همین مبنا مطالعات احداث دهکده المپیک منطقه آزاد چابهار که شامل سالن‌های ورزشی، زمین کریکت، مجموعه‌های ورزش آبی و...است به پایان رسیده و عملیات اجرایی فاز اول آن با نهایی شدن پیمانکار پروژه تا یک ماه آینده شروع می‌شود.
وی بابیان اینکه این دهکده در زمینی به مساحت 40 هکتار و باقابلیت توسعه تا 60 هکتار احداث خواهد شد، تصریح کرد: برای فاز اول این مجموعه که شامل ساخت زمین کریکت و مجموعه‌های ورزشی آبی می‌شود، 50 میلیارد تومان در بودجه سال 97 منطقه آزاد چابهار پیش‌بینی‌شده است و برای فازهای بعدی هم تخصیص بودجه در اولویت منطقه آزاد چابهار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هرچند مسئولیت و رسالت اصلی وزارت ورزش کمک و حمایت از ورزشکاران است اما ما هم در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، خود را موظف کردیم معین و کمک‌کننده باشیم.
کردی بابیان اینکه ورزش‌هایی که استعداد آن‌ها در بلوچستان و به‌ویژه جنوب بلوچستان وجود دارد شناسایی و حمایت کردیم، افزود: با توجه به استعداد کریکتی که جنوب استان است و بیش از نیمی از اعضای تیم کریکت از اهالی جنوب استان هستند، اسپانسری تیم ملی کریکت را بر عهده گرفتیم و سال گذشته این تیم با اسپانسری ما به مسابقات مالزی اعزام شد. مصمم هستیم با حمایت پایدار در مقیاس بین‌المللی این ورزش را به نام ایران همراهی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه دیگر ورزش‌هایی هم که استعداد و پتانسیل آن در منطقه وجود دارد، موسسه فرهنگی ورزشی منطقه آزاد چابهار را امسال ایجاد کردیم تا با شناسایی و حمایت از ورزش‌هایی که در جنوب استان است مسئولیت اجتماعی منطقه آزاد چابهار در حوزه ورزش را انجام دهد؛ این موسسه تاکنون حمایت و اسپانسری ورزش‌هایی همچون موج‌سواری، فوتبال ساحلی و دوومیدانی را در دستور کار قرار داده است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.