اهمیت لجستیک منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام(ره) در مرکز سیاسی کشور

اولین گردهمایی مدیران فرودگاهی مناطق آزاد کشور با حضور علی رستمی رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از مدیران و معاونان فرودگاهی مناطق آزاد ماکو، ارس، اروند، کیش، قشم، چابهار و ... در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش فرینا؛ معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به گستردگی و میزان درآمدزایی صنعت حمل و نقل هوایی در جهان گفت: ما بعنوان متولیان مناطق آزاد تجاری باید بدانیم در کجای این کسب و کار بزرگ ایستاده ایم و برای چگونگی به اشتراک گذاری منابع و پتانسیل های بسیار بالای مناطق آزاد به گفتگو بنشینیم.

محمدرضا سعیدی افزود: جای چنین جلسات هم اندیشی در سطح فرودگاه های مناطق آزاد خالی بود و از شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برای برنامه ریزی و برپایی این گردهمایی تشکر می کنیم.

سعیدی افزود: ما در سازمان منطقه آزاد کیش آمادگی داریم همه امکانات و ظرفیت های خود را برای برگزاری برنامه های مربوط به مناطق آزاد و فرودگاهی در اختیار مجموعه ها و نهادهای علاقه مند قرار دهیم.

در ادامه این نشست، مدیر اجرایی منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه منطقه آزاد شهر فرودگاهی دارای مشخصات جغرافیایی متفاوت از همه مناطق آزاد دیگر کشور است، گفت: از آنجا که منطقه آزاد شهر فرودگاهی در مرکز سیاسی کشور و در استان تهران قرار دارد، ایجاب می شد که مأموریت های ویژه ای برای آن تعریف شود و در این راستا طرح جامع شهر فرودگاهی به وجود آمد.

حسین تاجیک بحث لجستیک را یکی از مأموریت های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: حضور یک بازار بزرگ مصرف مانند کلان شهر تهران و چند شهر جمعیتی اطراف بهترین عامل و انگیزه توسعه در این زمینه به شمار می رود که البته تضمین کننده سرمایه گذاری در این حوزه نیز است.

تاجیک یادآور شد: با تغییر الگوی زندگی بشر و اضافه شدن عنصر سرعت و زمان در کنار عناصر پیشین از جمله قیمت، کیفیت و مشخصات و اینکه زمان تحویل دهی کارها تبدیل به شاخص مهمی خواهد شد، ما بیشتر به اهمیت حمل و نقل بار هوایی در حوزه لجستیک پی می بریم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم در ادامه این نشست به لزوم استفاده از پتانسیل های سرشار قوانین و جاذبه های موجود در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه بسیار خاص کشور در صنعت هواپیمایی خاورمیانه وقت آن رسیده است که حق منصفانه ای از بازار منطقه را در اختیار داشته باشیم.

مجتبی شمس نژاد ادامه داد: برگزاری جلسات مشترک مدیریتی و تخصصی به طور مستمر، تشریک مساعی و انتقاب تجارب مؤثر و سودمند در حوزه عملیاتی و خدمات، ارتقای سطح خدمات فرودگاهی در چند مرحله با هدف افزایش کسب تجارب رضایت بخش مسافران به عنوان شروع فرودگاه های هوشمند و سبز، اتخاذ سیاست ها و رویکردهای اقتصادی مشترک در راستای سیاست های دبیرخانه و مواجه با ایرلاین ها و شرکای تجاری در مناطق آزاد از جمله پیشنهاداتی است که می تواند ما در رسیدن به این اهداف یاری کند.

شمس نژاد تصریح کرد: همچنین برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی ملی و بین المللی مشترک به منظور ارتقای توانمندی ها و کاهش هزینه ها، پیگیری تعریف و تبین اهداف و سیاست های توسعه در دبیرخانه و لحاظ نمودن ظرفیت ها با هدف رقابت سازنده و نفوذ در بازار منطقه ای، لزوم اتخاذ تدابیر مشترک جهت جلوگیری از افزایش بار مالی ناشی از فروش خدمات حاکمیتی با توجه به درآمد هزینه ای بودن فرودگاه ها در مناطق آزاد، رویکرد جدید برای توسعه در جذب سرمایه گذاری خارجی با توجه به ظرفیت قانونی و پتانسیل های مناطق آزاد و در آخر شرکت و عضویت مشترک در اتحادیه های بین المللی جهت توانمندسازی نیروهای متخصص از دیگر راهکارهای رسیدن به جایگاهی مناسب در میان فرودگاه های منطقه است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.