تندخوییِ مقدس و کاسبیِ نامقدس 

در پی انتشار ویدیویی از حاشیه سفر اخیر مرتضی بانک؛ مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به منطقه آزاد اروند، سوژه برخی کانال ها در فضای مجازی شده است.

در این ویدئو، همزمان با گفتگوی یک بانوی اروندی با مرتضی بانک و در میان شلوغی و همهمه سالن یکی از اعضای تیم حفاظت به همکارش که به نظر می رسد در فاصله ای دورتر قرار دارد اشاره ای می کند (احتمالا با مضمونی شبیه به اینکه: خیلی دیر شده، وقت تمومه باید سریع بریم) اما برخی کانال ها در فضای مجازی با تفسیری غلط از اشاراتِ این فرد، بهانه ای خودساخته یافته اند برای در پیش گرفتنِ یک خط تخریبی دیگر علیه یکی دیگر از مدیران ارشد دولتی.
مخاطبِ این نوشته، طبعا دارندگانِ کانال های زردنویس و مخالفانِ دوآتشه دولت که اولی ها از هر دستاویزی برای افزایش ممبر و دومی ها از هر روشی برای تخریب دولت استفاده می کنند نیست. بر این عزیزان حرجی نیست و ظاهرا جز آرزوی تغییر مَنِش، نمی توان به امر دیگری دل بست.
روی سخنم با مدیرانی مردمی است که نکند بداخلاقی هایی رسانه ای از این دست، خللی در عزم آنان برای تداوم حضور فعالانه در جامعه و ارتباط رو در رو با بدنه اجتماعی ایجاد کند.
حضور در میان مردم و گفتگو با آنان از جمله وظایف بدنه مدیریتی در تمامی سطوح و مورد تاکید مقامات ارشد کشور از جمله مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بوده است.
نباید فراموش کنیم که زخم های کهنه به جا مانده از مدیریت های ناصحیح در گذشته و دشوارهای معیشتی که بعضا ناشی از تحمیل شرایط سخت تحریم بر کشور است، برخی هم میهنان را در اقصی نقاط کشور تحت فشار طاقت فرسایی قرار داده است. طوری که دیگر مردم کاری به مسئولیت افراد ندارند و هر مقامی را ببینند از او مطالبه حق خود را می کند حتی اگر در راستای وظایف آن مسئول هم نباشد (مثل گلایه های همان بانوی عزیز اروندی نزد دبیر شورای عالی مناطق آزاد که از آسفالت نشدن خیابان و نظافت شهر می گفت؛ موضوعی که اساسا ارتباطی به ساختار اداری مناطق آزاد نداشته و جزو وظایف شهرداری محل است. هرچند مرتضی بانک با آرامش سخنان این هموطن خود را گوش می دهد و ...)
مردم، انتظاراتی به حق از حاکمیت دارند و هر کت و شلوارپوشی را مسئول وضعیت خود می دانند.
این 'تندخوییِ مقدس' مردم را باید شنید و نباید از آن فرار کرد حتی اگر کسانی به سانِ کاسبانِ نامقدس، هزاران ویدیوی منقطع یا با تفاسیر جعلی از حواشی آن منتشر کنند.
در خبرها آمده بود که مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور در این 8 ماهه بیش از 14 بار به اروند و چابهار سفر کرده تا پیگیری ویژه ای برای ارتباط اقتصادی عراق_ایران و هند_ایران شود.
مشخص است که عده ای از این اتفاق خوشحال نخواهند شد. روزی شایعه درباره گردشگران عراقی خواهند ساخت، روز دیگر ویدیوی کانگستری منتشر می کنند و روزی هم به تیم خدوم حفاظت که عموما از عزیزان نیروی انتظامی یا سپاه هستند تهمت های عجیب و غریب می زنند تا بلکه از آن طریق به یک مدیر ارشد دولتی انگ بزنند.
سوژه مهم نیست، برای آنها مهم از یک سو ناکارآمد نشان دادن سیستم و از سوی دیگر منزوی کردن مدیران فعال به منظور عاصی کردن مردم است؛ خیالی خام که با تداوم حضور مدیرانی پاشنه ورکشیده هرگز تعبیر نخواهد شد.

**منبع: ایرنا / حسین تقوی 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.