تخليه دو نگله فوق سنگين 654 تنی در بندر شهید رجایی

مدیركل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از تخليه دو نگله فوق سنگين با وزن مجموع 654 تن در منطقه وي‍ژه اقتصادي بندر شهيد رجايي خبر داد. 

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور ضمن اعلام این خبر افزود: اين محموله ها شامل یک دستگاه توربين با وزن 336 تن و یک دستگاه ژنراتور ثابت به وزن 318 تن بود که برای تخلیه آنها از کشنده های بوژی (دستگاهی برای حمل کالاهای حجیم و سنگین) با 28 محور استفاده شد.
عفیفی پور گفت: این محموله ها با استفاده از يك فروند كرين بارج (نوعی شناور جرثقیل دار) 800 تني متعلق به بخش خصوصي در بندر تخليه شد.
وی با اشاره به مراحل عملیات جابجایی این محموله افزود: این دو نگله ابتدا با استفاده از كرين بارج، از روي كشتي جابجا شد. پس از طي مسافت كوتاه دريايي و با بيشترين دقت، این محموله بر روي كشنده هاي بوژي كه از قبل بر روي اسكله مستقر شده بود، قرار گرفته و پس از مهاربندي كامل آن بر روي كشنده، با رعايت كامل الزامات ايمني، عمليات انتقال به محوطه هاي بندري انجام پذيرفت.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی گفت: این محموله هاي پروژه اي كه تحت عنوان كالاهاي سرمايه اي قلمداد مي شود، پس از تخليه و انجام مراحل تشريفات بندري و گمركي جهت نصب و راه اندازي در یک نيروگاه از طريق حمل مجدد دريايي به جزيره قشم انتقال می یاید.
عفیفی پور افزود: وجود 2400 هکتار محوطه عملیاتی و ارایه خدمات بندري به صورت 24 ساعته به كشتي ها و صاحبان کالا و بهره گیری از مدرن ترين تجهيزات تخليه و بارگيري ازجمله قابليت ها و مزاياي بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترين بندر تجاري كشور برشمرده مي شود.
گفتنی است، "نگله" کلمه‌ای است ظاهراً هندی که در بنادر و گمرکات جنوب بسیار متداول است. با این توضیح که به واحد کالاهای بسته‌بندی نشده مثل یک شاخه تیر آهن یا یک شمش فلزی سنگین یا یک دستگاه ماشین بدون لفاف و حتی به یک دستگاه اتومبیل یا تراکتور نیز که اقلام مانیفست و بارنامه یک واحد را تشکیل می‌دهند، نگله می‌گویند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.