4/ سهم 85 درصدی بخش خصوصی در کمیته گردشگری مناطق آزاد کشور

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: درج مُهر سفر در گذرنامه توریست های خارجی به مناطق آزاد کشورمان مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، محمد رضا رستمی در حاشیه هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: این موضوع در کمیته گردشگری خارجی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با حضور نماینده وزارت خارجه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
رستمی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع به طور حتم مساله به صورت مفصل تر با مسئولان و کارشناسان وزارت خارجه با هدف اجرایی شدن آن برای ارتقاء جذب هرچه بیشتر گردشگران خارجی پیگیری خواهد شد.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در ادامه به اهمیت جذب گردشگر براساس ظرفیت های ارزشمند هر منطقه آزاد اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی با سهم 85 درصدی در کمیته گردشگری مناطق آزاد می بایست نقش مهمی در جذب توریست ایفا کند.
وی ادامه داد: اعضای کمیته گردشگری مناطق آزاد کشور به ویژه بخش خصوصی باید با معرفی هرچه بهتر جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری هر منطقه آزاد از طریق فضاهای تخصصی خارج از کشور در جذب حداکثری گردشگران خارجی ایفای نقش کنند.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت حوزه گردشگری جزیره قشم اشاره کرد و گفت: جاذبه های موجود این منطقه آزاد از جمله فرهنگ، سنت ها، آداب، طبیعت و تاریخ مردم آن برای جذب گردشگر بسیار حائز اهمیت است.
رستمی از هنر صنایع دستی جوامع محلی جزیره به ویژه صنعت لنج سازی قشم و ظرفیت های ارزشمندی همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل های دریای حرا، دره ستاره ها، ژئوپارک جهانی قشم و سایت های ویژه آن هم به عنوان بخش دیگری از جاذبه های ویژه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در قشم نام برد.
به گفته رستمی، تبدیل کردن این ظرفیت ها به جاذبه ها و مقصد گردشگری توریست های خارجی باید همانند آنچه برای تقویت گردشگر داخلی توسط مدیران سازمان مطنقه آزاد قشم انجام شده با جدیدت بیشتر و با حمایت کمیته خارجی جذب گردشگر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور پیگیری شود.
او اضافه کرد: اقدامات بسیار خوبی که سازمان منطقه آزاد قشم با مشارکت بخش خصوصی طی سالیان اخیر از جمله در ایجاد کاشانه های میهمان در روستاهای هدف گردشگری، توسعه اماکن اقامتی، راه اندازی زیرساخت ها برای ورزش های هوایی، دریایی و مسابقات اتوموبیل رانی و مسابقات سافاری انجام داده است هم نقش تاثیرگذاری در ارتقای جذب گردشگر در این منطقه آزاد دارد.
به گفته این معاون حوزه فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، برند سازی گردشگری در مناطق آزاد هفتگانه کشور می تواند این مناطق را به مقصدی برای سرمایه گذاران، گردشگران، نخبگان و تجارت و زندگی مردم تبدیل کند.
وی تاکید کرد: موضوعات هر منطقه آزاد به صورت ویژه با حضور مدیرعامل هر منطقه با ارائه برنامه های راهبردی آنان در حوزه جذب گردشگر خارجی در جلسات کمیته گردشگری خارجی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور مورد بررسی قرار می گیرد.
هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های هفتگانه مناطق آزاد کشور از امروز 13 آذر ماه به مدت سه روز در قشم در حال برگزاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.