مدیر بندر امیرآباد بهشهر:

بندر امیرآباد؛ تنها بندر شمال کشور دارای امکانات تخلیه کانتینری است

مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت: بندر امیرآباد؛ تنها بندر شمال کشور دارای امکانات تخلیه کانتینری است که امکانات از ابتدای ساخت وجود داتشه است.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، سیاوش رضوانی روز سه شنبه در حاشیه بازدید استاندار مازندران و هیات همراه از بندرامیراباد افزود: بندر امیرآباد از جمله بنادر نسل سوم با دارا بودن کارخانجات متعدد در منطقه ویژه اقتصادی است که در توسعه اقتصادی و صادرتی نقش مهمی برعهده دارد.
وی گفت: بندر امیرآباد بهشهر با دارا بودن ۱۵ پست اسکله و ظرفیت تخلیه و بارگیری ۷.۵ میلیون تن در سال، تنها بندر متصل به راه آهن سراسری در شمال کشور و تنها بندر دارای اسکله رورو ریلی است و این مهمترین ظرفیت برای افزایش حجم سرمایه گذاری و صادرات است.
رضوانی با اشاره به وجود زیرساخت ریلی و اتصال به رو رو ریلی یادآور شد: شبکه ریلی بندر 25 کیلومتر است که قریب به اتفاق اسکله رو رو ریلی بندر به اتمام رسیده است و تا 7 ماه آینده این پرژه افتتاح می شود.
این مسئول بیان داشت: در کنار همه زیرساخت های آماده شده توسط دولت، پروژه های سرمایه گذاری مختلفی در بندرامیرآباد  اجرایی شده است که نیروگاه برق، انبار سیلو، تولید انواع میله گرد، سورتینگ، گچ و غیره در کنار این ظرفیت ها، مخازن نفت، کارخانه آرد، کارخانه ام دی اف و مخازن روغن خوراکی در دست ساخت است.
مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت: این بندر بیش از بندر امام در جنوب کشور دارای ظرفیت انبار و سیلو است که ظرفیت بسیار مناسبی در این بخش است.
رضوانی افزود: بندرامیرآباد تنها بندر با ظرفیت تخلیه روغن خوراکی است که دارای بیشترین ظرفیت نگهداری روغن خوراکی است.
وی گفت: همه ظرفیت های مختلف برای توسعه در این بندر وجود دارد و باید از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی بیش از پیش بهره مند شویم و با مشوق های خوبی که برای سرمایه گذاران در بندر در نظر گرفته شده است؛ آماده سرمایه گذاری بهینه و مفید برای توسعه اقتصادی هستیم.

برچسب ها : بندر امیر آباد
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.