منطقه ویژه اقتصادی بجنورد آماده افتتاح شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در مراحل پایانی بوده و برای افتتاح آماده شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سیاوش وحدت  اظهار داشت: اکنون پنج سرمایه گذار برای اجرای طرح های خود 1.7 هکتار زمین دریافت کرده اند و مجریان چهار طرح دیگر نیز در حال انجام اقدامات لازم برای دریافت زمین و استقرار در این منطقه ویژه اقتصادی هستند.
وی افزود: این چهار سرمایه گذار در مجموع بیش از یک هکتار زمین متقاضی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، فرصت های منحصربفردی برای سرمایه گذاری دارد و تنها منطقه ویژه در کشور است که فاصله بسیار کمی با مرکز شهر دارد و همین امر یک امتیاز برای سرمایه گذاری است.
وحدت گفت: مرحله نخست منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، 40 هکتار وسعت دارد که در این مرحله برای یکهزار نفر اشتغال زایی می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی با بیان اینکه مساحت منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، 355 هکتار است افزود: تا کنون برای تامین زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد 55 میلیارد ریال هزینه شده است.
وحدت با اشاره به اقدامات برای استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: اکنون گمرک تاییدهای لازم را دریافت و کدگمرکی را دریافت کرده است و آماده استقرار در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: مجاورت با بجنورد یکی از مزیت های این منطقه اقتصادی است علاوه بر آن، مجاورت با شهرک صنعتی بیدک به عنوان بزرگ ترین شهرک صنعتی استان بر محاسن این منطقه افزوده است.
بر اساس این گزارش، مجاورت با جاده آسیایی مشهد-تهران از دیگر مواردی است که به عنوان مزیت برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی محسوب می شود.
منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، نزدیک ترین فاصله مناطق ویژه اقتصادی کشور تا مرز باجگیران و عشق آباد نسبت به مشهد و گرگان را دارد.
خراسان شمالی 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و مجاورت استان با این کشور از دیگر مزایا است.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.