11/ قشم پُر حافظ ترین شهر قرآنی ایران

خادم قرآن کریم و دبیر جشنواره بین المللی قرآن کریم مناطق آزاد کشور از قشم با دو هزار حافظ کل قرآن، به عنوان پُر حافظ ترین شهر قرآنی ایران نام برد.

به گزارش خبرنگار فرینا از جزیره قشم، محمدرضا پورمعین در آئین هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور در سالن مرکز بین المللی رشد قشم، گفت: 90 میلیون نفر در جهان حافظ کل قرآن کریم اند که 10 هزار نفر آنان به ایران اسلامی تعلق دارد و از این تعداد دو هزار نفر در قشم مفتخر به این عنوان هستند.

پورمعین از لیبی به عنوان مقام نخست حافظان قرآن کریم نام برد و افزود: پاکستان با 12میلیون حافظ در رتبه دوم و کشورهای کوچک و بزرگ حاشیه خلیج فارس، آفریقا و آسیایی هم از ایران اسلامی در این حوزه مهم پیشگام ترهستند.

این خادم قرآن کریم در عین حال تصریح کرد حافظان قرآن کریم و قاریان کشورمان از مجموع 500 مسابقه قرآنی که در نقاط مختلف جهان برگزار شده است توانسته اند 307 رتبه برتر را از آن خود کنند.

وی معتقد است در مناطق آزاد کشور باید مُدل و الگوی جدیدی از توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شود و با ورود قرآن در زندگی مردم و ثبیت پایه های زندگی زناشویی و تحکیم ساختار خانواده، در حقیقت این مناطق به پایلوت بهره مندی از قرآن برای شهرهای دیگر کشور تبدیل شوند.

به گفته پورمعین، علیرغم اینکه قرآن کریم عنوان چهاردهمین کتاب پر تیراژ جهان را به خود اختصاد داده است اما متاسفانه این کتاب آسمانی و انسان ساز در بین مردم کشورهای اسلامی هم غریب است.

وی استفاده از قرآن های چاپ جدید با ترجمه های مناسب را برای مطالعه مردم بویژه جوانان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ترجمه های قدیمی قرآن کریم برای درک نسل جوان بسیار سخت است و نمی تواند اثر واقعی گفتار خداوند را به مخاطبان منتقل کند. 

دبیر دبیرخانه جشنواره بین المللی قرآن کریم مناطق آزاد کشور با تاکید بر اینکه قرآن در کشورمان 5 میلیون مخاطب دارد و از این امتیاز می توان در حوزه اقتصادی سود سرشاری کسب کرد، افزود: هم اینک 400 نوع قلم کالا پیرامون قرآن آماده تولید است که نقش مهمی در حوزه اقتصادی خواهد داشت.

هفدهمین نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های هفتگانه مناطق آزاد کشور از امروز 13 آذر ماه به مدت سه روز در قشم در حال برگزاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.