آئین بزرگداشت محمد علوی تبار( کیاوش) در منطقه آزاد اروند برگزار شد

سید محمد صدر هاشمی: محمد علوی تبار یک شخصیت تأثیرگذار در تاریخ معاصر منطقه است.

به گزارش فرینا؛ شامگاه روز گذشته با حضور چهره های سیاسی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و مردمی از محمد علوی تبار(کیاوش) یکی از چهره های تأثیرگذار شهرستان آبادان در پیش از انقلاب و بعد از آن تجلیل شد.

دبیر آئین نکوداشت استاد علوی تبار ضمن بیان اینکه ایشان یک شخصیت تأثیرگذار در تاریخ معاصر منطقه است افزود: امیدوار هستم دبیرخانه بزرگداشت مفاخر  منطقه آزاد اروند دوام پیدا کرده و هر ساله شاهد برپایی چنین محافلی در راستای گرامیداشت بزرگان منطقه باشیم و بتوانیم گوشه ای از دین خود نسبت به این عزیزان را ادا کنیم.

سید محمد صدر هاشمی در خصوص شخصیت استاد علوی تبار و ویژگی های اخلاقی ایشان گفت: استاد دارای ویژگی های اخلاقی بسیار ارزنده ای هستند که از میان آنها حس معرفت جویی، به دنبال حقیقت و انسان کامل بودن، بیش از هر چیز دیگری در شخصیت او نمایان است.

عبدالحسن مقتدایی از دیگر سخرانان این آئین خاطرنشان کرد: بعضی چهره ها یک تاریخ پشت سرشان است و  همراه با استاد علوی تبار(کیاوش) یک تاریخ ۶۰ ساله را باید بررسی کنیم.

استاندار اسبق خوزستان از وارونه جلوه دادن تاریخ در جهت مخدوش کردن نام بزرگانی چون استاد علوی تبار(کیاوش) نیز سخن گفت و افزود: هر رخداد تاریخی قبل از فاصله گرفتن از بعد زمانی و مکانی باید توسط یک راوی صادق نوشته شود چرا که اگر فاصله بیافتد دچار مشکل می شود؛ باید نوشت تا تاریخ دچار سوء تفاهم نشود.

وی گفت: اگر هر روایت تاریخی را ممزوج به محبت و یا نفرت بیش از حد کنیم، نتیجه اش باعث بی تفاوتی نسل جدید می شود.

مقتدایی همچنین عقیده داشت بزرگان تا هستند باید قدرشان را بدانیم نه اینکه مرده پرستی کنیم؛ درست مثل این نکوداشت که به موقع انجام شد.

مشاور فرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این بزرگداشت که بیش از ۶ ماه زمان برای این مراسم گذاشتند گفت: در مدتی که با منطقه آزاد اروند همکاری دارم، به ذهنم رسید دبیرخانه ای به منظور برگزاری مراسم نکوداشت چهره های ماندگار آبادان راه اندازی کنیم؛ از همین روی بعد از برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله جمی احساس کردم شهید زنده ای به نام سید محمد علوی تبار( کیاوش) وجود دارد که حق معلمی بر گردن ما آبادانی ها دارد و می تواند بهترین گزینه باشد.

غلامعلی رجایی در ادامه ضمن بیان خاطراتی که طی سال های متواری با استاد داشته اند گفت: قدر دانی و تجلیل از چهره های ماندگار از جمله کارهایی است که متأسفانه امروزه نسبت به آن غفلت شده است.

لازم به ذکر است در این مراسم علاوه بر سخرانی بعضی از دوستان، نزدیکان و شاگردان استاد سید محمد علوی تبار(کیاوش)؛ فیلم کوتاهی از زندگی ایشان برای حاضران در این مراسم پخش شد و قطعه موسیقی در وصف ایشان نیز نواخته و خوانده شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.