23/ حمایت همه جانبه از راه اندازی صنایع خلاق در مناطق آزاد کشور

مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور از حمایت همه جانبه معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه در زمینه راه اندازی صنایع خلاق در مناطق آزاد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرينا از جزيره قشم، سید سجاد نوری در حاشیه هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، اعلام کرد: حمایت از راه اندازی صنایع خلاق یکی از برنامه های مهم معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه مناطق آزاد کشور است.
وی همچنین از تدوین زیست بوم حوزه صنایع خلاق و عضویت شهرهای مناطق آزاد کشور در شبکه شهرهای خلاق یونسکو به عنوان دو محور مهم دیگر برنامه های پیش روی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نام برد.
مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور اظهار کرد: این مباحث در نشست هفدهم معاونان که در قشم برگزار شد مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت.
به گفته وی، فاطمه قدیمی حرفه به عنوان مدیر برنامه های یونسکو در  شهر خلاق رشت در کارگروه ویژه ای که در نخستین روز این گرد همایی برگزار شد، تجربه های ارزنده ای را به شرکت کنندگان منتقل کرد و در نهایت مصوب شد کمیته ای برای پیگیری عضویت شهرهای مناطق آزاد برای ورود به شبکه جهانی شهرهای خلاق راه اندازی شود.
نوری از تفاهم نامه برای خواهر خواندگی شهرهای مناطق آزاد ایران با سایر شهرهای خلاق عضو شبکه خلاق یونسکو اعم از شهرهای موجود در مناطق آزاد دنیا و یا شهرهای همجوار با آنها به عنوان بخشی از برنامه های این کمیته نام برد.
او گفت: عضویت در شبکه شهر خلاق پیش از اینکه برای ما یک هدف باشد در واقع مسیری است تا بتوانیم شهرهایمان را با  شهرهای خلاق جهانی همسو کنیم.
به گفته مدیر توسعه صنایع فرهنگی و خلاق دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، صنایع خلاق اساسا به حوزه فرهنگ و هنر از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، صنایع دستی، تبلیغات، رسانه و بخش های مختلفی که گستره متفاوتی دارند، مربوط می شوند.
وی معتقد است؛ شهرهای مناطق آزاد ایران دارای ظرفیت های بالقوه تاریخی در حوزه صنایع خلاق هستند به طوری که در هر منطقه  می توان پیشینه تاریخی در زمینه یک یا چند صنعت را مشاهده کرد.
این مدیر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: با تقویت صنایع خلاق در هر منطقه آزاد می توانیم از این بستر ارزشمند به عنوان یک منبع درآمدزای جدید در کنار صنایع بزرگ، تجارت و بازرگانی با هدف کمک به مردم منطقه استفاده کنیم.
نوری تصریح کرد: اگر نگاه درآمدی به صنایع خلاق در مناطق آزاد داشته باشیم معتقدم بعضی از این مناطق از جمله قشم می توانند قلب توسعه فعالیت های اقتصادی را از مسیر صنایع خلاق پیگیری کنند.
بنا به این گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.