24/ رشد 250 درصدی سفرهای دریایی به جزیره کیش / ارتقای استانداردهای خدمات گردشگری کیش برای رسیدن به سطح بین المللی

مدیر توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش از رشد 250 درصدی سفر گردشگران از طریق دریا به این منطقه آزاد در جنوب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرينا از جزيره قشم، ماهان مدون در حاشیه هفدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور که در سالن مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد، اعلام کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته سفر دریایی به کیش رشد 250 درصدی داشته که می بایست برای ارائه خدمات شایسته تر به مسافران این حوزه تلاش بیشتری بکنیم.
وی با اعلام اینکه سال گذشته یک میلیون و 800 هزار گردشگر وارد جزیره کیش شد، افزود: سهم اصلی سفر به کیش از مسیر هوایی انجام می شود که 54 در صد آن از طریق فرودگاه مهرآباد تهران است.
مدیر توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش از مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای پر مسافر بعد از تهران در سفر به کیش نام برد و گفت: 10 درصد مسافران هم تا سال گذشته از طریق مسیر دریایی به این جزیره سفر می کردند.
 وی ارتقاء استاندارهای خدمات گردشگری در کیش با هدف رسیدن به سطح بین المللی را از سیاست های مهم معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: علیرغم اینکه در حوزه ارائه خدمات در بخش گردشگری در سطح کشور پیشرفت خوبی داشته ایم اما با استانداردهای جهانی کماکان فاصله داریم.
مدون از سیاست توسعه منابع انسانی، تواند سازی جوامع محلی، توانمند سازی دست اندرکاران تاسیسات گردشگری و آموزش به عنوان مهمترین بخش با استفاده از روش های نوین را از مولفه های مهم برای رسیدن به سطح بین المللی خدمات در حوزه گردشگری کیش برشمرد. 
وی اظهار کرد: برای صدور مجوز در حوزه فعالیت های گردشگری کیش علاوه بر تغییر شیوه نامه ها و دستور العمل ها و به روز کردن آنها، دست اندرکاران این حوزه می بایست در دوره های آموزشی با هدف اخذ مدارج بالاتر و استفاده از پرسنل توانمند تر برای ارتقا شغلی و امنیت شغلی مشارکت کنند.
مدیر توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش از نشست هفدهم در جزیره قشم به عنوان گردهمایی بسیار پُر بار نام برد و گفت: با توجه به میزبانی خوب همکارانمان در سازمان منطقه آزاد قشم، این نشست و این سفر به یک خاطره خوب و به یاد ماندنی برای شرکت کنندگان تبدیل شد. 
بنا به این گزارش، معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از روز سه شنبه به مدت سه روز هفدهمین نشست خود را با هدف هم افزایی در تصمیم گیری ها و استفاده از ظرفیت های مناطق یکدیگر برای ارتقای سطح گردشگری در منطقه آزاد قشم برگزار کردند.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.