پیکره مسکونی منطقه آزاد چابهار پایلوت جمع‌آوری زباله از مبدأ

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد چابهار، گفت: از ۱۵ آذرماه جاری طرح جمع‌آوری زباله‌ها از مبدأ در پیکره مسکونی منطقه آزاد چابهار در ساعات ۲۰ تا ۲۲ شب به‌عنوان پایلوت در حال انجام است.

به گزارش فرینا، اقبال صادقی افزود: این کار از مصوبات کارگروه پسماند شهرستان چابهار است که شهروندان منطقه آزاد چابهار در ساعات مشخص زباله‌ها را به‌صورت تفکیک‌شده به کارگران خدمات تحویل و توسط ماشین مجهز به‌صورت مکانیزه تفکیک و به سایت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک منتقل می‌شوند.

صادقی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای حفاظت از محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی‌های محیطی اقدام به انعقاد قرارداد میان‌مدت 5 ساله سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های چابهار و کنارک نموده است بر اساس این قرارداد کلیه زباله‌های سطح منطقه آزاد چابهار توسط پیمانکار منطقه آزاد به سایت پسماند منتقل خواهد شد.

وی گفت: سایت پسماند واقع در پارک شیخان حدود 20 کیلومتری منطقه آزاد چابهار قرار دارد که عملیات پردازش، امحاء، و دفن زباله در آن محدوده انجام می‌شود.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد چابهار می‌افزاید: به دلیل وجود زباله دزدها و افرادی از داخل سطل‌های زباله در سطح شهر اقدام به تفکیک زباله‌های باارزش می‌نمایند سبب شده پیمانکاری که درسایت پسماند مستقراست اقدام به تفکیک زباله و عملیات پردازش را انجام می‌دهد ازلحاظ اقتصادی متضرر می‌شود.

صادقی گفت: افرادی که اقدام به تفکیک زباله از محل سطل‌های می‌کنند با واژگون کردند و آسیب سطل‌ها و رهاسازی زباله‌های بی‌ارزش سبب ایجاد خسارت به سطل‌های زباله، آلودگی محیط به‌خصوص افزایش حشرات و جوندگان می‌شود که باعث نارضایتی شهروندان شده است.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد چابهار از کلیه ساکنین پیکره مسکونی و شهروندان تقاضا کرد تا ما را در رسیدن به اهداف طرح که همانا پاکیزگی محیط‌زیست است یاری برسانند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.