هشدار مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو به عرضه کنندگان کالای تاریخ مصرف گذشته

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو از توجه جدی بازرسان سازمان به عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت خبر داد و گفت: کالای تاریخ مصرف گذشته سلامت جامعه را تهدید می‌کند و با متخلفین برخورد می شود.

به گزارش فرینا، اسلام یادگاری با تاکید بر لزوم پیگیری عرضه کالای تاریخ مصرف گذشته افزود: یکی از مشکلات مهم بازار، وجود کالای تاریخ مصرف گذشته است.

یادگاری گفت: با توجه به اینکه برخی خریداران به تاریخ تولید دقت نمی‌کنند، ممکن است این موضوع و توجه نداشتن به آن باعث مسمومیت و تهدید جدی بر سلامت افراد خانواده شود.

وی افزود: بازرسان مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو نیز پیگیر این موارد هستند و توصیه می‌کنیم که به این موضوع بیشتر دقت کنند.

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ابلاغ شده است تا بازرسان اصناف در خصوص نظارت بر واحدهای صنفی، فعالیت مضاعف انجام دهند و واحدهایی که مبادرت به تهیه و توزیع این‌گونه کالاها می‌کنند، شناسایی و برابر قانون با آنان برخورد شود.

یادگاری تصریح کرد: کالای تاریخ مصرف گذشته به منزله تقلب در کسب هم منظور می‌شود و باید مورد توجه لازم قرار گیرد تا به‌محض انقضای تاریخ دورریز شود.

وی با اشاره به ادعای متصدیان واحدهای صنفی مبنی بر ارجاع کالا به فروشنده این را ابهام به واحد پخش دانست و گفت: باید در وهله نخست، واحدهای صنفی به میزان نیاز و مصرف کالای غذایی را تهیه کنند و در موعد مقرر به فروش برسانند و شرکت‌ها، موضوع مرجوعیت کالا را که به نظر می‌رسد، منطقی نیست و باید دور ریخته شود، به طریقی حذف یا اصلاح کنند.

مدیرغذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: همچنین از شهروندان و مصرف‌کنندگان خواستاریم تا هنگام خرید کالا، تاریخ مصرف کالا و قیمت کالا را بررسی کنند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.