نخستین مرحله "طرح تقسیم فرصت سفر برای همه کودکان" در قشم برگزار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین مرحله "طرح تقسیم فرصت سفر برای همه کودکان" خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی با اعلام این مطلب گفت: در نخستین مرحله از اجرای این طرح  با شعار "قشم بهشت گردشگری دریایی ایران و جزیره ای امن برای کودکان"، 18 کودک بی سرپرست از استان هرمزگان مهمان قشم بودند.

جعفری حسینی افزود: این کودکان با حضور و اقامت دو روزه در جزیره زیبای قشم از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری بازدید کردند.

به گفته وی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم،  اداره بنادر و دریانوردی قشم با مشارکت مدرسه فوتبال حجاب و اقامتگاه بوم گردی بوم امینی روستای سهیلی، آغازگر این طرح مردمی بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد:  "طرح تقسیم فرصت سفر برای همه کودکان"با هدف ایجاد فرصت های برابر سفر و گردشگری برای همه کودکان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم و هماهنگی دبیرخانه طرح بزرگ قشم جزیره ای برای کودکان، در حال برگزاری است.

جعفری حسینی از ادامه برگزاری "طرح تقسیم فرصت سفر برای همه کودکان" خبر داد و افزود: امید است استمرار این طرح با رعایت تمامی مولفه های فرهنگی و اجتماعی در هفته های آینده به حضور تعداد بیشتری از کودکان محروم علاقمند به گردشگری و سفر منجر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با دعوت از فعالان حوزه های مختلف برای مشارکت در این طرح، گفت: همکاری موسسات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کشور، همچنین فعالان گردشگری قشم در این طرح، شرایط را برای شکل گیری فرصت های برابر سفر و گردشگری برای همه کودکان، به ویژه کودکان بی سرپرست و محروم فراهم خواهد کرد.

جزیره قشم با یک هزار و 500 مترمربع مساحت در جنوب ایران، با مردمی خونگرم و دریا دل، قدمتی کهن و طبیعتی دیدنی، خالق سفری خاطره انگیز برای تمامی کسانی است که به گردشگری علاقمند هستند و فرصت استفاده از این زیبایی ها را حق همه مردم کشور و جهان می داند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.