نشست شورای سیاست گذاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج برگزار شد

نشست شورای سیاست گذاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج با حضور جعفر صانعی‌مقدم، مجید برزگر، مهدی قربان‌پور به عنوان اعضای اصلی شورای سیاست گذاری و ابراهیم حصاری به عنوان دبیر جشنواره برگزار شد و در خصوص ابعاد مختلف برگزاری سومین دوره‌ی این جشنواره به تفصیل گفتگو و همفکری شد.

به گزارش فرینا، طی جلسه‌ی اخیر شورای سیاست گذاری جشنواره‌ی موج، بخاطر اهمیت مرحله‌ی انتخاب تصمیم بر این شده است که تعداد اعضای هیات انتخاب بخش داستانی و مستند جشنواره به ۵ نفر افزایش پیدا کنند تا آثار بخش مسابقه با حساسیت و دقت بیشتری گزینش و انتخاب شوند. طبق اعلام ابراهیم حصاری دبیر جشنواره، هفته‌ی آینده اسامی اعضای هیات انتخاب بخش داستانی و مستند این دوره از جشنواره طی مراسمی به همراه رونمایی از پوستر اطلاع رسانی خواهد شد. به گفته‌ی او تمام اعضای هیات انتخاب این دوره از جشنواره از افراد فعال حوزه‌ی فیلم کوتاه و سینما به شمار می‌آیند که طی سالهای اخیر در این عرصه خوش درخشیده‌اند.

جعفر صانعی مقدم در خصوص موضوعات این دوره از جشنواره ضمن اشاره به مستعد بودن واژه‌ی دریا برای تولیدات هنری اذعان داشته است: فیلمسازانی که آثارشان به گونه‌ای به انسان و دریا، صید و ماهیگیری، دریا و صنایع دریایی، افسانه های دریا و متون قدیمی و … اشارات مستقیم و یا ذهنی دارند، می‌توانند آثارشان را در سایت جشنواره به ثبت برسانند.

در ادامه مجید برزگر عضو دیگر شورای سیاستگذاری جشنواره در مورد موضوع “سفر” توضیح داده است که سفر مقوله‌ی گسترده‌ای است که می‌تواند حوزه‌هایی همچون تولد، مرگ و یا حتی سفرهای ذهنی را نیز شامل شود. وی افزوده است که علاوه بر مفهوم اصلی سفر که به جابجایی از مکانی به مکان دیگر اشاره می‌کند، مواردی همچون مهاجرت، فیلم‌های جاده‌ای و غیره، همگی در قالب این موضوع جای می‌گیرند.

در پایان این نشست مهدی قربانپور نیز ضمن اشاره به موضوعات این جشنواره به تفصیل به بخش گردشگری پرداخته است و اذعان داشته است که موضوعاتی همچون اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی و بوم‌گردی، گردشگری فرهنگی و هنری، گردشگری سلامت، ماجراجویی و … ابعاد دیگر موضوع گردشگری به شمار می‌آیند که امیدوار هستیم که در این دوره از جشنواره شاهد آثار خوب و فاخری در این حوزه باشیم.

شایان ذکر است علاقمندانی که “فیلم” یا “فیلمنامه‌ی کوتاه” با محوریت «سفر»، «گردشگری» و «دریا» دارند تا تاریخ ۱۵ دیماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت جشنواره www.mowj.kish.ir  به ثبت رسانده و آنرا به آدرس دبیرخانه‌ (کیش، خیابان سنایی، مقابل مسجد امیر (ع)، ساختمان بساک، طبقه دوم، دبیرخانه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش، کدپستی: ۷۹۴۱۷۷۳۸۹۹) ارسال نمایند.

سومین دوره‌ جشنواره‌ سراسری فیلم کوتاه موج کیش، ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه سال جاری به دبیری ابراهیم حصاری و در جزیره‌ی زیبای کیش برگزار خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.