رتبه نخست مسابقات UCMAS جهانی به دانش آموز قشمی رسید

قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از درخشش دانش آموز قشمی در بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی UCMAS در کشور مالزی خبر داد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی اجاق با اعلام این خبر گفت: محمد کریم زاده  دانش آموز مقطع نهم  مدرسه نمونه دولتی پروفسور حسابی قشم، با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم به مسابقات بین المللی UCMAS کشور مالزی اعزام شد و توانست رتبه اول جهانی را برای جزیره به ارمغان آورد.
موسوی اجاق افزود: این دانش آموز با پشت سرگذاشتن رقیبانی از آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا ثابت کرد که دانش آموزان ایرانی از هوش محاسبه ای بالایی برخوردار بوده و توانمندی هایی جهانی دارند.
قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و سرپرست مدیریت امور فرهنگی، آموزشی و هنری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در این دوره از مسابقات، سه هزار دانش آموز از 43 کشور با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 117 دانش آموز از ایران شرکت داشتند.
به گفته موسوی اجاق، تیم دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در بیست و سومین دوره مسابقات بین المللی UCMAS  کشور مالزی متشکل از 117 دانش آموز بود که 16 تَن از اعضای این گروه، دانش آموزان نخبه منتخب از استان هرمزگان بودند.
وی اولویت رویکرد فعالیت های معلمان و مدیران مدارس قشم را پژوهشی محوری دانست و گفت: تمرکز آموزش و پرورش جزیره قشم بر گسترش و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق و نوآوری با محوریت سند تحول بنیادین در مدارس است.
موسوی اجاق، سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای را یک سیستم نوآورانه محاسبه ای عنوان کرد و ادامه داد: این روش سبب افزایش ظرفیت ذهن می شود.
قائم مقام معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و سرپرست مدیریت فرهنگی آموزشی و هنری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: مهارت هایی از قبیل مدیریت زمان، بهبود درک مفاهیم ریاضی، تمرکز و توانایی حل مساله، بهبود حافظه و افزایش قدرت مهارت های ذهنی و اعتماد به نفس در دانش آموزان در این روش تقویت شده ودر زندگی روزمره نیز نقش اساسی دارد.
بیست و سومین مسابقه جهانی یو سی مس(UCMAS) محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای به میزبانی کشور مالزی برگزار شد که ۴۳ کشور در قالب ۳ هزار دانش آموز با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۱۷ نفر منتخب دانش آموزان ایران بودند.
یادآور می شود، برنامه حساب ذهنی(UCMAS) یک برنامه منحصر به فرد برای رشد است که در سال ۱۹۹۳ توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد. این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌ کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز(نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم زمان می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.