دولت به تامین مواد اولیه بنگاه های تولیدی توجه ویژه ای دارد

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در هشتادمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت، دولت به تامین مواد اولیه بنگاه های تولیدی توجه ویژه ای دارد و وجود برخی حساسیت ها به هیچ وجه نباید مانع تامین مواد اولیه و واسطه ای برای واحدهای تولیدی شود.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در هشتادمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان این مطلب افزود: اصولا با همین هدف، چند روز قبل، دولت مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه که واردات قطعات یدکی به مناطق آزاد بی نیاز به ثبت سفارش باشد.
دژپسند در ادامه، در پاسخ دغدغه‌های برخی اعضای شورا در خصوص پشتوانه کارشناسی تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، نیز گفت: ذیل این شورا یک کمیسیون عمومی پیش بینی شده که بجز سران سه قوه و معاونان رییس جمهور، تقریبا همه اعضای شورا در آن عضویت دارند و جلسات آن به صورت مرتب، با هدف بررسی کارشناسی موضوعات ، برگزار میشود.
وی گفت: در این کمیسیون، علاوه بر اعضای شورا، کارشناسان و صاحب نظران مدعو نیز حضور می یابند و در موارد خاص، نظیر آنچه در خصوص مصوبه مربوط به چک های تضمینی رخ داد، گاهی حتی نظر موردی افراد نیز گرفته میشود. 
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره ملاک های اعلام مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نیز گفت: برخی مصوبات شورا که دربرگیری زیاد و ذینفع عمومی داشته باشد، قطعا اعلام رسمی می شود و در موارد معدود، بنا بر برخی ملاحظات، از اعلام عمومی مصوبات خودداری میشود.
دژپسند در ادامه جلسه در پاسخ به درخواست رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مبنی بر تمدید ماده (۲۰) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور نیز گفت: من در این خصوص با معاون اول رییس جمهور صحبت کرده ام و موافقت های اولیه نیز گرفته شده است که به زودی در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح خواهد شد.
وی افزود: این درخواست در دستور کار ما قرار دارد و با جدیت در حال پی گیری است و حدس من این است که با تمدید این ماده، موافقت خواهد شد و اجرای آن دست کم تا پایان سالجاری تمدید می شود.
گفتنی است، بنا بر آیین‌نامه اجرایی ماده (۲۰) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن، تا پایان خرداد ماه سال جاری، متقاضیان استفاده از مزایای این آیین‌نامه که (۲۵) درصد علی‌الحساب اقساط سررسید شده (موضوع ماده (۲) آیین‌نامه) را پرداخت ننموده بودند، بدون شرط پرداخت (۲۵) درصد علی‌الحساب اقساط سررسید شده، می توانستند به صورت یکجا اقساط سررسیده شده را تسویه نمایند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.