کشتیرانی ایران در جایگاه سیزدهم جهان قرار دارد

محمد سعیدی با اشاره به رتبه سیزدهم کشتیرانی ایران در جهان گفت:‌ به شیپ‌ یاردهای داخلی تضمین می‌دهیم همه تعمیرات اساسی ناوگان خود را در طول سال به آنها بسپاریم.

آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امیر دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌ شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی کشور، حسین هاشمی تختی نژاد نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی صبح روز دوشنبه 26 آذر  درمرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

در این مراسم، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌ها و مزیت‌های قابل توجهی است که اگر با دقت به آن توجه کنیم، با تنظیم راهبرد و اجرای هدفمند می‌توانیم ایران را با شکوه‌تر از گذشته معرفی کنیم. 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌ها و هدف گذاری‌ها مبتنی بر دانش روز،‌ در توسعه صنایع دریایی مهم است، منابع را نباید اتلاف کرد، امروزه مدیریت منابع مهمترین ضرورت دنیا است و در هیچ جای دنیا منابع نا محدود وجود ندارد. 

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از شیپ‌یاردهای اروپایی برای ساخت کانتینربرها به سمت کشورهای آسیای شرقی حرکت کرده اند اظهارداشت: ما مزیت‌های زیادی در صنعت کشتی‌سازی داریم و جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان قوی در این حوزه فعال هستند. باید مزیت های کشور را شناسایی کنیم. اینکه آیا مزیت ما در ساخت کشتی است که پانزده سال به طول بینجامد یا در ساخت شناورهایی است که دو ساله آنها را می‌سازیم و یا اینکه مزیت ما ورود به حوزه تعمیرات کشتی است. 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش، ناوگان بزرگی دارند که اگر شیپ‌یاردهای داخلی در حوزه تعمیرات اساسی متمرکز شوند، ما به آنها تضمین می‌دهیم که حتما در طول سال مشتری خواهند داشت و همه تعمیرات اساسی خود را به آنها می‌سپاریم و نیازی به کشورهای دیگر در این حوزه نخواهیم داشت. 

محمد سعیدی با اشاره به تمرکز تعمیرات در بسیاری از کشورهای منطقه گفت: ما شرایط ویژه‌ای در بعد بین‌ المللی و اقتصاد داخلی حمل و نقل داریم، نبرد فعلی آمریکا با ما بی‌تردید نبرد لجستیک است و قطعا اگر در این حوزه موفق نشوند، تحریم‌های آنها مثمرثمر نخواهد بود، به همین دلیل است که کشتیرانی جمهوری اسلامی تحت تحریم قرار می‌گیرد.  از سوی دیگر ضرورت دارد ما با درک شرایط درست، اختلافات داخلی را کنار بگذاریم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: باید دست ناوگان بزرگی نظیر نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران باز باشد و از تسهیلات ویژه استفاده کنند، اجازه ندهیم در نبرد لجستیک این دو ناوگان بزرگ عقب بیفتند که در این صورت است که آمریکا سر جای خود می‌نشیند. 

وی افزود: دنیا، دنیای ده سال پیش نیست که اهرم‌ها محددود باشد، تنوع در تجارت دریانوردی اجازه نمی‌دهد که نقشه‌هایی از خارج کشور علیه ما پیاده و عملیاتی شود.

محمد سعیدی درپایان با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های داخلی گفت:‌شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۴ رتبه بیست و سوم دنیا را داشت و امروز به رتبه سیزدهم دنیا رسیده است . در جنگ تجاری امروز آمریکا با ما، آمریکا موفق نخواهد شد و ایران با هوشمندی و تفکر به اهداف خود دست خواهد یافت. 

لازم به ذکر است در مراسم گشایش نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،امیر دریادار رستگاری مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد سعیدی مدیرعامل کشتیرانی کشور ، حسین هاشمی تختی نژاد نماینده استان هرمزگان درمجلس شورای اسلامی  حضور داشتند.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران که 26 آذر درجزیره کیش آغاز شد شامگاه چهارشنبه 28 آذر به کار خود پایان می دهد.

برچسب ها : منطقه آزاد کیش
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.