فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به زودی آغاز می شود

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با پیگیری و همکاری استاندار سیستان و بلوچستان، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه به زودی آغاز می شود.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک صبح امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در جمع خبرنگاران، افزود: با همکاری و پیگیری های مستمر استاندار سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی، فعالیت منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه در آینده نزدیک به طور رسمی آغاز خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر محدوده فعالیت این منطقه توسط استاندار و مسئولان استانی تعیین شده و پس از تصویب شورای عالی در اسرع وقت شروع به فعالیت خواهد کرد.
مشاور رییس جمهور افزود: امروز کلنگ‌زنی عملیات اجرایی این منطقه آعاز شد و از آنجایی که این پایانه یکی از پایانه های مهم کشور است؛ خوشبختانه فعالیت مطلوبی هم دارد و میزان بالایی از مبادلات بازرگانی و اقتصادی ما از طریق این مرز و مرز پاکستان در حال انجام است.
مرتضی بانک گفت: وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای فعال کردن و گسترش تردد و تسهیلات بیشتر برای حمل و نقل ریلی شرایط مناسبی فراهم کرده اند.
 وی ضمن تشکر از همراهی معاون وزیر راه و شهرسازی برای فعال کردن و گسترش و تسهیل امکانات بیشتر برای حمل و نقل ریلی در این منطقه افزود: در شرایط فعلی کشور، راه آهن این منطقه که یکی از مسیرهای ریلی مهم و سراسری کشور است، به پاکستان و از آنجا هم به هند وصل می شود و از این طرف هم به راه آهن سراسری داخلی کشور متصل است و نقش موثری در توسعه صادرات و حمل کالاهای مورد نیاز کشور خواهد داشت.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علیرضا جعفری هرندی معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و محمود منزوی زاده مشاور بین الملل و مدیرکل حوزه دبیرشورایعالی مناطق آزاد وی را در این سفر همراهی می‌کنند.
گفتنی است؛ دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز به منظور بازدید از منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه مرزی و راه آهن میرجاوه و افتتاح چند طرح و پروژه به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.