با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی؛

روند تکمیل طرح‌های پتروشیمی منطقه ویژه پارس بررسی شد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از چند طرح توسعه‌ای صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرد.

به گزارش فرینا، بهزاد محمدی به همراه جمعی از مدیران ارشد این شرکت از طرح‌های پتروشیمی بوشهر، مخازن سبز عسلویه، پادجم، صدف، پارسیان سپهر و نیز اسکله پارس، متانول کاوه و سیراف انرژی بازدید کرد و از آخرین مراحل ساخت این طرح‌ها، ظرفیت تولید، چالش‌ها و برنامه‌های آینده و نیازهای این شرکت‌ها مطلع شد.

براساس این گزارش، مدیران عامل طرح‌های در حال ساخت نیز گزارشی از آخرین روند ساخت و تکمیل این طرح‌های توسعه‌ای ارائه کردند.

پیشرفت ۸۱ درصدی شرکت توسعه پلیمر پادجم

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در بازدید از شرکت توسعه پلیمر پادجم، واقع در منطقه ویژه اقتصاد انرژی پارس، در جریان روند تولیدات پتروشیمی که بیشتر بر پایه تولید ۲ محصول عمده است، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه پلیمر پادجم، با بیان این که این شرکت در مجموع، ٨١ درصد پیشرفت داشته است، گفت: این شرکت هم‌اکنون بیشتر در زمینه AG فعالیت داشته و تمرکز واحد نیز روی تولید ABS است.

شهریار حسنی درباره تامین خوراک این مجتمع گفت: بیشتر خوراک ما از پارس جنوبی و پتروشیمی جم تامین و پیش‌بینی می‌شود فاز اول مجتمع تا اسفندماه سال آینده راه‌اندازی شود.

واحد شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر آماده دریافت گاز

معاون وزیر نفت همچنین در بازدید از پتروشیمی بوشهر واقع در منطقه ویژه پارس عسلویه، در جریان روند طرح‌های شیرین‌سازی و اقدام‌های این شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی بوشهر با بیان این‌که پیشینه این شرکت به سال ٩٠ برمی‌گردد، افزود: واحد شیرین‌سازی این مجتمع به علت این که سایت پالایشگاهی است در خارج از این مجموعه قرار گرفته است و گاز شیرین دارد و همچنین گوگرد گرانول شده تولید می‌کند.

به گفته رضا رستگار، با وجود مشکلات تحریم، کارهای تعمیرات واحد انجام و «ترین» آن در مرحله راه‌اندازی است و ان‌شاءالله تا پایان آذرماه، آماده دریافت گاز خواهد بود.

شتاب در روند ساخت پتروشیمی صدف در صورت تامین منابع مالی

مجتبی خورسند، مدیرعامل شرکت شیمیایی صدف عسلویه نیز در این بازدید با اشاره به برخی موانع در مسیر پیشرفت این طرح گفت: در صورت تامین منابع مالی با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود انسانی و فنی می‌توانیم به روند ساخت شتاب بخشیم.

براساس این گزارش، این طرح با استفاده از تازه‌ترین دانش فنی و فرآیندی شرکت ورسالیس ایتالیا ((Versalis و مهندسی پایه شرکت تکنیمونت (Maire Tecnimont) ایتالیا در فاز دوم طرح‌های پتروشیمی واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی در حال اجراست.

ساخت همه مخازن ازسوی شرکت‌های ایرانی

معاون وزیر نفت همچنین در بازدید از شرکت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه واقع در منطقه ویژه پارس عسلویه، در جریان روند ساخت مخازن پتروشیمی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مخازن سبز عسلویه با بیان این که تمامی مخازن توسط شرکت‌های ایرانی ساخته شده یا در حال ساخت است، اظهار کرد: تقریبا همه مخازن در مراحل نهایی قرار دارند و آماده پمپاژ هستند.

محمدرضا یزدانی با اشاره به آمادگی شرکت در مورد رعایت الزامات ایمنی ادامه داد: در این زمینه اچ‌اس‌یی قوی عمل می‌کند.

بندر پارس با قابلیت پهلوگیری ۱۰۰۰ کشتی

هم‌اکنون ۹ اسکله از اسکله‌های صادرات محصولات پتروشیمی در منطقه عسلویه فعال هستند و حدود ۱۸ نوع فرآورده مختلف را به جهان صادر می‌کنند.

محمد شریف شهریاری، مدیرعامل شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با بیان این که هم‌اکنون این شرکت ١٥ پست اسکله دارد که ٩ اسکله آن فعال است، اظهار داشت: این بندر جزو بنادر ویژه و راهبردی این صنعت در جهان است، زیرا دارای ٣٢ متر عمق اسکله است و کشتی‌ها می‌توانند به راحتی آنجا پهلو بگیرند؛ همچنین این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از ١٠٠٠ کشتی را دارد.

شایان ذکر است که در این بازدید، محمدی، معاون وزیر نفت در جریان دستاوردها، میزان تولید، برنامه‌های آینده و نیازهای این شرکت قرار گرفت.

پیشرفت ۷۰ درصدی شرکت پتروشیمی پارسیان سپهر

معاون وزیر نفت در بازدید از شرکت پتروشیمی پارسیان سپهر واقع در منطقه ویژه پارس عسلویه، در جریان روند تولیدات، پایش محصولات و خروجی نهایی آن به‌ویژه متان و ارسال مجدد آن به پالایشگاه پارسیان قرار گرفت.

خلیلی، رئیس مجتمع شرکت پتروشیمی پارسیان سپهر گفت: از آنجا که ورودی ما از پارسیان ١ و ٢ است که خود گاز شیرین دارند، ما نیاز به واحد شیرین‌سازی نداریم و در نتیجه پس از دریافت خوراک، خروجی خود یعنی متان را با یک خط ٤٢ اینچ به پارسیان برمی‌گردانیم تا از آنجا به خط سراسری تزریق شود.

وی در خصوص تامین تجهیزات این مجتمع افزود: پیشرفت این پروژه هم‌اکنون روی ۷۰,۲۵ درصد است که با توجه به آمادگی شرکت برای ترخیص کالا و تجهیزات خود، امیدواریم به‌زودی این پروژه به سرانجام برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.