نگاه ویژه گردشگران ترکیه به ظرفیت های مناطق آزاد ایران 

راه های گسترش همکاری در حوزه گردشگری میان مناطق آزاد ایران و ترکیه در نشست نمایندگان و سرمایه گذاران این کشور با معاون فرهنگی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بررسی شد.

به گزارش فرینا، در نشست نمایندگان بخش خصوصی و دولتی کشور ترکیه فعال در حوزه گردشگری با محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که امروز در تهران برگزار شد معرفی جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری در مناطق آزاد ایران محور گفتگوها بود و بحث و تبادل نظر درباره ارائه مزیت های قانونی مناطق آزاد کشور در دستور کار قرار گرفت. 
هم چنین محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست خواستار برگزاری یک همایش مشترک با حضور فعالان گردشگری کشور ترکیه و مدیران گردشگری مناطق آزاد ایران به منظور شناسایی فرصت های سرمایه گذاری، جلب و جذب گردشگران ترک و حضور فعالانه بخش خصوصی این کشور در مناطق آزاد شد. 
وی از سرمایه گذاران و نمایندگان ترکیه ای حاضر در این نشست دعوت کرد از جاذبه های گردشگری مناطق آزاد ایران بازدید کنند. 
رستمی در عین حال تاکید کرد: ظرفیت های گردشگری ایران آنطور که باید به گردشگران و مخاطبان کشور ترکیه معرفی نشده و باید با تشکیل کمپین های فرهنگی و تبلیغاتی در رسانه های ترکیه و معرفی جاذبه های ایران، برنامه ها برای جذب گردشگران ترکیه ای به ایران آغاز شود. 
وی ارائه بسته های سرمایه گذاری گردشگری و معرفی صنایع دستی مناطق آزاد ایران را در توسعه همکاری های ایران و ترکیه در بخش گردشگری موثر دانست و ابراز امیدواری کرد به زودی شرکت توسعه گردشگری و صنایع دستی ایران و ترکیه در یکی از مناطق آزاد ایران فعالیت خود را آغاز کند.
گفتنی است این نشست با حضور سه نفر از نمایندگان وزیر گردشگری کشور ترکیه، مالک بزرگترین هلدینگ گردشگری ترکیه و محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق و سید جواد رضوی مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.