زه کشی اراضی باتلاقی شهر درگهان و روستای هلر با 5 میلیارد ریال اعتیار

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اراضی باتلاقی شهر درگهان و روستای هلر با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال و به طول دو هزار و 320 متر زه کشی شد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی افزود: عملیات زه کشی اراضی باتلاقی شهر درگهان و روستای هلر با هدف تخلیه آب های نفوذی شامل نزولات جوی، سطح ایستابی و آب های سطحی جاری و جلوگیری از یکجاماندن آب و آلودگی های ناشی از آن صورت گرفت.
سلکی گفت: از این مبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال به زه کشی اراضی شهر درگهان اختصاص دارد که در عمق 180 سانتی متری زمین و به طول یک هزار و 170 متر جاگذاری شده و به پایان رسده است.
وی افزود: زه کشی اراضی روستای هلر نیز به طول یک هزار و 500 متر با دو میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برآورد شده که تا کنون 700 متر آن به اجرا درآمده است.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: پروژه دیوارکشی خور روستای هلر در حدفاصل پمپ گاز تا میدان وحدت نیز با هدف کاهش مشکلات و رفاه شهروندان در حال انجام بوده و به زودی به اتمام می رسد.
گفتنی است، دَرگَهان یکی از شهرهای جزیره قشم واقع در جنوب کشور و در 20 کیلومتری و غرب شهر قشم واقع شده است. بررسی های تاریخی نشان می دهد که شهر درگهان قدمتی بیش از هزار سال دارد.
روستای هلر با سابقه تاریخی 400 ساله، در 18 کیلومتری شهر قشم و در مجاورت شهر درگهان قرار گرفته و یکی از مراکز عمده و خرده فروشی در جزیره قشم می باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.