تأمین آب 3 میلیون متر مکعبی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تأمین آب 3 میلیون متر مکعبی منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خبر داد.

به گزارش فرینا، امیر خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از کاهش بارندگی در استان همدان و کمبود آب شرب هشدار داد و گفت: پدیده خشکسالی همراه با برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی و سطحی که خشکی‌های فراوانی در کاهش کمبود آب به دنبال داشته، همدان را با چالش‌های نگران کننده‌ای روبرو خواهد ساخت.
خجسته با اشاره به اینکه موضوع کمبود آب به عنوان مسئله‌ای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در کشور تبدیل شده است افزود: پدیده خشکسالی طی سال‌های اخیر 11 شهر و 48 روستای همدان را با این مشکل مواجه کرده و بسیاری از اهالی برای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی با مشکل مواجه شده‌اند.
وی بیان کرد: معضل کمبود آب شرب در برخی مناطق باعث شده تا آبرسانی برای بسیاری از روستاها به صورت سیار صورت بگیرد که با این روند روز به روز بر تعداد این روستاها افزوده خواهد شد.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تامین آب مورد نیاز از دغدغه‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد محسوب می‌شود ادامه داد: با هدف تامین آب مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد، از انتقال 15 میلیون متر مکعب پساب آب همدان به نیروگاه، 3 میلیون مترمکعب به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در راستای تولید و اشتغال منتقل خواهد شد.
خجسته خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های انرژی لازم در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد وجود نداشته که باید به‌ سرعت به منظور رونق و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید این موانع مرتفع شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.