3 / افتتاح و آغاز اجرای چند طرح صنعتی و عمرانی در منطقه آزاد انزلی

چند طرح صنعتی و عمرانی در منطقه آزاد انزلی افتتاح و آغاز شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد، اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی ناحیه دو منطقه آزاد انزلی وارد چرخه تولید شد.
شرکت ویسنا که تولید کننده محصولات الکترونیک، چراغ‌های سنسور دار سقفی و دیواری، پروژکتور، چراغ‌های LED دار به عنوان تنها واحد تولیدی این محصولات در کشور با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی مستقیم ۳۵ نفر امروز به بهره برداری رسید.
شرکت پرین پوشاک کاسپین دومین واحد تولیدی است امروز به طور رسمی وارد مدار شد.
این شرکت تولید لباس بانوان سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی مستقیم ۴۲ نفر راه اندازی شد.
بلوار دسترسی محدوده پسکرانه مجتمع بندری کاسپین نیز به صورت رسمی زیر بار ترافیک رفت.
این پروژه زیرساختی با حدود ۶۰ میلیارد ریال هزینه در مدت ۲ سال برای اتصال پسکرانه محدوده بندر به فاز تجارت و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی ساخته شد.
همچنین با حضور آقای بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و اعضای فراکسیون مناطق آزاد خانه ملت احداث اسکله کشتی‌های رو رو در مجتمع بندری کاسپین هم آغاز شد.
این اسکله در ضلع غربی مجتمع بندری کاسپین و در کنار اسکله شماره یک ساخته می‌شود.
این اسکله قابلیت خدمات دهی به همه کشتی‌های رو رو در حال تردد در دریای خزر را خواهد داشت.
با توجه به اتصال مجتمع بندری کاسپین به مسیر ریلی کشور، بر قدرت و سرعت ترانزیت بین المللی کشور و امکان تردد مستقیم کامیون به داخل کشتی‌های رورو افزوده می‌شود.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی هزینه و سرمایه گذاری احداث اسکله رو رو را حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
رضا مسرور افزود: با ساخت اسکله جانبی، استحصال اراضی و فضای پسکرانه، هزینه و سرمایه گذاری این طرح به حدود ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.
مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی عالی مناطق آزاد، اعضای فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی، معاون توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی و جمعی از مسئولان استانی و کشوری از یک واحد تولید و صادر کننده نمونه پوشاک در کشور، موج شکن‌های مجتمع بندری کاسپین، اسکله گردشگری مارینا و تأسیسات مخازن سوخت و سیلوی بازدید کردند.

بازدید از آکواریوم و چند طرح گردشگری منطقه آزاد انزلی از دیگر برنامه های مرتضی بانک در این سفر است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.